۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
اجرای ۲ طرح مهم آبرسانی در استان سمنان | ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شد
مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان:

اجرای ۲ طرح مهم آبرسانی در استان سمنان | ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شد

سمنان- عسگری، مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان از اجرای دو طرح آبرسانی مهم در گرمسار و کالپوش خبر داد و گفت: خط انتقال پروژه آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

محسن عسگری در حاشیه گردهمایی مدیران وزارت نیروی استان سمنان به میزبانی شرکت برق منطقه ای سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از تحقق بودجه طرح های اجرایی آب منطقه ای استان در یک سال اخیر خبر داد و ابراز کرد: در سال قبل یک هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال به طرح های آبرسانی استان اختصاص یافت.

وی از شروع مجدد طرح ملی آبرسانی به گرمسار خبر داد و ابراز کرد: سه قرار داد با اعتبار سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح منعقد شده است که البته بنا به همت پیمانکاران و دست اندرکاران تا پایان سال شاهد بهره برداری از خط انتقال طرح آبرسانی گرمسار خواهیم بود.

اجرای طرح آبرسانی در گرمسار

مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان با بیان اینکه طرح ملی آبرسانی گرمسار تامین ۲۱ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت برای گرمسار، ایوان کی و آرادان را شامل می شود، گفت: این آب از بند انحرافی سیمین دشت استان تهران تا مخازن ایوان کی به طول ۷۴ کیلومتر اجرایی می شود.

عسگری با بیان اینکه پیشرفت طرح ۹۵ درصد است، تاکید کرد: تا پایان سال جاری ۵۵ کیلومتر خط انتقال این طرح آبرسانی به بهره برداری خواهد رسید و شاهد هستیم که پروژه به سمت بهره برداری کامل سوق داده خواهد شد.

وی از اجرای طرح دیگر آبرسانی مهم در استان سمنان یعنی کالپوش به شاهرود خبر داد و افزود: طول خط انتقال این طرح ۱۴۶ کیلومتر با سه ایتسگاه پمپاژ بوده و مجوز مطالعات محیط زیستی و پدافند غیرعامل را نیز دارد، تاکید کرد: این طرح از سال ۹۶ در ردیف بودجه ملی قرار دارد.

اختصاص آب برای صنایع

مدیرعامل آب مطقه ای استان سمنان با بیان اینکه تخصیص دو میلیون متر مکعب آب برای مصارف شرب و کشاورزی منطقه کالپوش علاوه بر پنج میلیون متر مکعب که از قبل وجود داشت، به عنوان درخواست مردم منطقه کالپوش مورد پیگیری قرار گرفته است، بیان کرد: با تصویب وزیر نیرو این تخصیص اتفاق افتاده است.

عسگری با بیان اینکه از سد کالپوش پنج میلیون مترمکعب آب شرب شهر شاهرود، یک میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت منطقه مجوز استحصال داشت، ابراز کرد: با مصوبه جدید یک میلیون متر مکعب برای کشاورزی و یک میلیون متر مکعب برای شرب مردم روستاهای کالپوش اختصاص داده خواهد شد.

وی از اخذ ۲.۲ میلیون متر مکعب آب های غیرمتعارف برای صنایع استان سمنان خبر داد و افزود: این آب ها در واقع آب هایی هستند که به لحاظ کیفیت به درد شرب نمی خورند اما می توان آن را برای صنایع استفاده کرد.

مرمت و بازسازی

مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان از اجرای طرح مرمت و بازسازی کانال انتقال آب سیمین دشت با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان به عنوان دیگر اقدام این شرکت در یک سال اخیر یاد کرد و بیان داشت: ۷۵ درصد از عملیات مرمت انجام شده و ۲۵ درصد دیگر نیز در مرحله عقد قرار داد است.

عسگری از اجرای طرح علاج بخشی سد دامغان نیز خبر داد و بیان کرد: ۲۳ میلیارد تومان تاکنون برای این طرح هزینه شده و تا امروز پروژه ۴۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد همچنین جلوگیری از اضافه برداشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان از دیگر دستاورد های آب منطقه ای سمنان در یک سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع استان سمنان سه هزار و ۷۰۴ چاه کشاورزی دارد که دو هزار و ۴۱۱ حلقه از آنها مجهز به کنتورهای هوشمند هستند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۰۴ حلقه چاه آب کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شده است همچنین از دهه فجر سال قبل تا دهه فجر امسال ۴۸ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha