۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
بهره برداری از ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی جدید
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره برداری از ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی جدید

با الحاق ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه ریلی کشور، از ابتدای سال تاکنون، ۲۰۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۴۲۵ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور افزوده شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، با الحاق ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان به شبکه ریلی، از ابتدای سال تاکنون، ۲۰۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۴۲۵ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور افزوده شد.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران و سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در مرحله نخست الحاق و در فروردین ماه، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، و در مرحله دوم در اردیبهشت ماه، ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۶۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده بود.

در مرحله سوم نیز، ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی با سرمایه گذاری ۱۵۶ میلیارد تومانی هشت شرکت حمل ونقل ریلی، این ناوگان از امروز سیر خود را در شبکه ریلی کشور آغاز کردند.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی ۷۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

این ناوگان ریلی شامل ۲ دستگاه لکوموتیو به ارزش ۵۰ میلیارد تومان، ۵۳ واگن باری به ارزش ۴۲ میلیارد تومان، ۲ دستگاه واگن مسافری به ارزش ۲۴ میلیارد تومان است و بازسازی ۸ واگن مسافری به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در ۶ شرکت داخلی مپنا، واگن سازی پارس، فولاد درخشان، واگن سازی کوثر، پلور سبز و ریل پرداز انجام شده است.

در سال جهش تولید در مجموع ۸ شرکت حمل و نقل ریلی، توکا ریل، مپنا، صنایع ملی مس ایران، تجارت کوشش سپاهان، احیاء ریل ایرانیان، جنرال مکانیک، راه آهن شرقی بنیاد و ریل پرداز نوآفرین با برنامه ریزی شرکت راه آهن با استفاه از ظرفیت‌های قانونی سرمایه گذاری کرده اند.

سال گذشته نیز با برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مجموع در سه مرحله ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن مسافری و باری به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۷٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha