۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
سهام دارا یکم در سبد سهامداران قابل مشاهده است
مدیر صندوق دارا یکم:

سهام دارا یکم در سبد سهامداران قابل مشاهده است

بختیار نصرابادی، مدیر صندوق دارا یکم گفت: اگر شخصی وارد سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه شود و سهام خود را ندید به کارگزاری خود مراجعه کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد بختیار نصرابادی درباره نحو خرید و فروش صندوق دارا یکم گفت: عموم مردم اطلاعات کافی درباره نحوی پیگیری در زمینه صندوق دارا یکم ندارند به همین دلیل نمی‌دانند که برای حل مشکل باید کجا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پذیره نویسی، دریافت مبلغ و اختصاص سهام به سهامدار از جمله اقدامات مدیریت صندوق دارا یکم است.

وی افزود: هر شخصی که وارد سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه شود می‌تواند دارایی (یونیت) خود را ببیند.

نصرابادی تصریح کرد: اگر فردی در سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، سهام خود را می‌بیند، اما با تغییر ناظر در سبد سهام خود، همچنان نمی‌تواند این سهم را در دارایی خود ببیند باید به کارگزاری مراجعه کند و اگر کارگزاری مشکل دارد باید به شرکت سپرده گذاری مراجعه کند.

مدیر صندوق دارا یکم ادامه داد: اگر افراد در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، سهام خود را مشاهده نکردند بدلیل این است که افراد احراز هویت نشدند و بسیاری از افراد فکر می‌کنند که احراز هویت شدند، اما احراز هویت انان نهایی نشده است پس باید هر چه سریعتر احراز هویت شوند و یک هفته صبر کنند تا این صندوق را در سبد دارای خود مشاهده کنند.

وی افزود: اگر افراد به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کردند و نتوانستند سهام خود را ببینند باید به کارگزاری خود مراجعه کنند.

مدیر صندوق دارا یکم گفت: اگر افراد احراز هویت شدند و وارد سامانه نشدند و با مشکل عدم تخصیص سهام روبرو شدن به سایت صندوق (fi۱fund.com) مراجعه کنند و تماس بگیرند و موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: این نماد مانند سایر سهام‌ها قابل معامله است و اگر فردی در زمان پذیره نویسی ۲۰۰ واحد از این سهم را خریداری کرده دوباره می‌تواند این سهام را در بازار خریداری کند و اگر به تعداد دارایی ان‌ها اضافه نشد حتما باید با کارگزاری تماس بگیرند، چون ممکن است کارگزاری‌های متفاوتی را برای خرید در نظر گرفته باشند.

وی بیان کرد: دارا یکم از سهام سه شرکت بانکی و دو شرکت بیمه‌ای تشکیل شده است و صندوقی منفعل است پس مردم توجه کنند برای خرید این سهام به ارزش خالص دارای (NAV) در سایت صندوق (fi۱fund.com) توجه کنند. زیرا انجا به صورت لحظه‌ای مشخص است.

وی بیان کرد: افراد بیش از ارزش خالص دارایی این سهام را خریداری نکنند.

نصرابادی بیان کرد: در روزهای اخیر چند کارگزاری بزرگ با مشکلاتی روبرو بود که بسیاری از مشکلات دارا یکم هم مرتبط به کارگزاری‌ها است.

کد خبر: ۲۷٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha