۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
رتبه نخست استان اصفهان در تولید محصولات دامی و طیور/صادرات محصولات لبنی به روسیه
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

رتبه نخست استان اصفهان در تولید محصولات دامی و طیور/صادرات محصولات لبنی به روسیه

اصفهان - ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاوزی اصفهان گفت: با وجود خشکسالی در اصفهان و کمبود مراتع، این استان همچنان رتبه نخست تولید محصولات دامی در کشور را دارد و نیازمند حمایت کشوری هستیم.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی استان اصفهان به حوزه دام و طیور برمی گردد، اظهار کرد: با وجود خشکسالی های آزاردهنده در اصفهان و کمبود مراتع، این استان همچنان رتبه نخست تولید محصولات دامی در کشور را دارد و در این راستا سالانه دو هزار و ۲۳۱ تن معادل ۱۴ درصد تولید محصولات دامی کشور در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه همچنین رتبه نخست تولید محصولات مربوط به طیور نیز به اصفهان تعلق دارد، گفت: در زمینه تولید شیر خام، تخم‌مرغ، جوجه بومی و بوقلمون اصفهان رتبه اول کشوری و در زمینه گوشت قرمز رتبه دوم را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاوزی اصفهان با اشاره به اینکه در راستای تولید گوشت مرغ رتبه چهارم و پنجم کشور را داشته ایم، تاکید کرد: با وجود خشکسالی با کمک فناوری های دانش بنیان در واحدهای دامداری و مرغداری، به لحاظ کمی، همچنان تولیدات خوبی داریم اما ادامه این روند نیازمند حمایت دولت و دور شدن از شرایط خاص خشکسالی اصفهان در سال های گذشته است.

رشد تولید تخم‌مرغ و مرغ های گوشتی در استان با اتکا به فناوری های دانش بنیان

وی با بیان نظارت‌های کیفی برای اطمینان از سلامت محصولات به شکل مداوم در حال انجام است، گفت: در بحث تولید تخم‌مرغ و مرغ های گوشتی در استان رشد قابل‌توجهی داشته ایم که این موضوع با اجرای طرح مرغ های تخم گذار، ممیزی و و برطرف سازی اشکالات ساختاری این طرح ممکن شد.

ایراندوست تاکید کرد: عمده صادرات محصولات لبنی و شیرخام کشور از استان اصفهان انجام می شود و روسیه یکی از کشورهای خواستار این نوع محصولات از اصفهان است که اتفاقا پروتکل‌ های سخت‌گیرانه‌ای برای انتخاب محصولات کشاورزی و دامی دارد.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha