۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
بهره‌برداری از ۹۷ پروژه کشاورزی در استان تهران به مناسبت دهه فجر
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

بهره‌برداری از ۹۷ پروژه کشاورزی در استان تهران به مناسبت دهه فجر

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: ۹۷ پروژه کشاورزی با سرمایه‌گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به مناسب دهه مبارک فجر در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، جبرئیل برادری رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران امروز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن بیان این مطلب افزود: این پروژه‌ها که به طور عمده با سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسند، برای ۲۸۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کنند.

رادری گفت: از مجموع پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۱ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۷۴ پروژه آب و خاک، ۶ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۴ پروژه دام و طیور و دو پروژه در بخش شیلات و آبزیان است.

وی با بیان این که برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان تهران در راستای سیاست‌ها و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در این پروژه‌ها ارتقای بهره‌وری می‌باشد.

برادری ادامه داد: این استان در حوزه کشاورزی در بالاترین سطح به لحاظ بهره‌برداری است و در تولید ۱۴ محصول در جایگاه نخست تا چهاردهم در کشور قرار دارد.

وی گفت: ۱.۲ درصد از اراضی کشور در استان تهران واقع شده است و ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود و از این رو سهم مهمی در امنیت غذایی دارد.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha