۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
آغاز نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف  تا ۶۰ درصدی
نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برگزار می‌شود

آغاز نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف  تا ۶۰ درصدی

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت رمضان که دو رویداد مهم برای کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برای عرضه تولیدات ایرانی برگزار می‌شود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید و با تخفیف ۵ تا ۶۰ درصدی در ۵ نقطه تهران برگزار می شود.

حمید رضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران در نشستی خبری با بیان این مطلب، افزود: با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت رمضان که دو رویداد مهم برای کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان عید تا عید برای عرضه تولیدات ایرانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی در رسته های مختلف در حال خدمات رسانی به آحاد جامعه هستند، تصریح کرد: اتاق اصناف و بخش های زیرمجموعه آن در حوزه تولید، توزیع و خدمات نقش ارزنده ای در کشور ایفا می کنند و با توجه به سابقه صنوف مختلف مهمترین قشر جامعه هستند که ذائقه مردم را می شناسند و می‌توانند محصولات مورد نظر را در اختیار جامعه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون توزیع کالا به صورت مستقیم در اختیار اصناف است، تصریح کرد: نمایشگاه بهاره فرصتی برای تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است تا کالا با بیشترین کیفیت و نازل ترین قیمت و استاندارد لازم در اختیار مردم قرار بگیرد که با توجه به جلسات برگزار شده اتاق اصناف با وزارت صمت، امسال این رویداد به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

رستگار با بیان اینکه این رویداد از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران شامل فضاهایی در شرق، غرب، جنوب، مرکز و شمال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سیاست برای این نمایشگاه تنظیم بازار برای کالاهای مختلف و مهمترین دغدغه برگزاری غیرقانونی در رویدادها با نام این نمایشگاه است که خارج از مسیر قانونی افرادی ورود پیدا می کنند در حالی که اساسا مسئولیتی در قانون برای آنها در نظر نگرفته شده است.

گلایه از شهرداری برای برگزاری نمایشگاه

به گزارش بازار اشاره رستگار به شهرداری ها است که عملا فضاهایی را در اختیار عده ای قرار می دهند بی ان که نظارتو بازرسی اصناف بر آنها وجود داشته باشد و یا افراد غرفه دار بدون نیاز به پروانه کسب فعالیت می کنند.

از این رو وی بر برگزاری نمایشگاه توسط اصناف تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه مستقیم با وضعیت معیشتی مردم در ارتباط است و جلساتی برای عرضه کالا با قیمت مناسب برگزار شده تا کالاها با نظارت دقیق در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

رستگار اظهار داشت: ورود افراد غیر به برگزاری نمایشگاه و توزیع کالاها موجب توزیع محصولات نامناسب می شود و گاهی اجناس سرقتی بدون شناسنامه و فاکتور به فروش می رسند در حالی که قانون، اتاق اصناف را مکلف به نظارت بر این موضوع کرده و هرگونه برپایی نمایشگاه بهاره بدون هماهنگی با اصناف خلاف مقررات محسوب می شود.

ورود افراد غیر به برگزاری نمایشگاه و توزیع کالاها موجب توزیع محصولات نامناسب می شود و گاهی اجناس سرقتی بدون شناسنامه و فاکتور به فروش می رسند در حالی که قانون، اتاق اصناف را مکلف به نظارت بر این موضوع کرده و هرگونه برپایی نمایشگاه بهاره بدون هماهنگی با اصناف خلاف مقررات محسوب می شود

تخفیف ۵ تا ۶۰ درصدی در نمایشگاه ها

وی با تاکید بر اینکه برپایی هر بازاری خارج از تایید کارگروه تنظیم بازار خلاف قانون است، تصریح کرد: نمایشگاه بهاره با نرخ منصفانه و نظارت دقیق مطابق قانون کالاها را در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد و در این رویداد از ۵ تا ۶۰ درصد تخفیف برای کالاها در نظر گرفته شده است که کمترین آن متعلق به روغن و بیشترین مربوط به عرضه پوشاک می شود.

در این نشست احمد ابوالحسنی نایب رییس اتاق اصناف تهران نیز تصریح کرد: نمایشگاه بهاره ۱۰ روز در پنج نقطه تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، مصلای تهران و شهر آفتاب از ۱۰ صبح تا پنج عصر و در ایام مصادف با ماه مبارک رمضان از ۳ ظهر تا ۱۰ شب فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری این رویداد دسترسی مردم به کالای ارزان تر است، تاکید کرد: تولیدکنندگان بدون واسطه با قیمت مناسب می توانند محصولات خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و بازرسان نیز بر روند برگزاری و عرضه کالا نظارت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه فروش قسطی لوازم خانگی و ورود شورای رقابت به این موضوع نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای همه باید عادلانه باشد و اگر کسب و کاری راه اندازی شود که هزاران واحد صنفی دچار آسیب شوند، خلاف قانون است. همچنین شاهد هستیم در فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه فروش قسطی لوازم خانگی، کار کارشناسی نشده و علاوه بر آسیب به صنوف، رفت و آمد مردم را هم دچار اخلال کرده است.

ابوالحسنی نائب رئیس اتاق اصناف تهران نیز با بیان اینکه فضایی ویژه برای عرضه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: وی اظهار کرد: همچنین در قسمتی از نمایشگاه، کالاهای اساسی تنظیم بازاری هم عرضه می‌شود که از سوی ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری و عرضه خواهد شد. در مجموع هم نمایشگاه‌های بهاره با محوریت صنوف پوشاک، کیف و کفش، کالای خواب، شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار و کالاهای اساسی برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه بهاره تنها باید افراد دارای مجوزهای صنفی و تولیدی حضور یابند تا محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند. همچنین در این نمایشگاه‌ها نظارت‌های صنفی و بازرسی در آن وجود دارد تا کالاهای غیرمجاز یا گرانفروشی صورت نگیرد

وی همچنین با اشاره به دخالت سایر نهادها در برگزاری نمایشگاه، گفت: با مجوزی که برای برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب وجود دارد آجیل و شیرینی فروخته می‌شود. این در حالی است که برپایی نمایشگاه بهاره تنها بر عهده اصناف است
وی در گفتگو با بازار با بیان این که اصناف هم جزیی از مردم هستند، گفت: برگزاری نمایشگاه توسط اصناف، اقدامی تخصصی است که در راستای مردمی سازی اقتصاد و واگذاری امور به اصناف طراحی شده و بنا داریم با همکاری اتحادیه ها اجناس با کیفیت را با حداقل قیمت به دست مردم برسانیم.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران همچنین گفت: نمایشگاه‌های بهاره باید توسط تولیدکنندگان و اصناف دارای مجوز برگزار شود، اما نمایشگاه‌هایی که توسط وزارت ارشاد یا شهرداری برگزار می‌شود محلی برای حضور واحدهای مجوزدار صنفی یا تولیدکننده نیست. اما وزارت صمت و اداره اماکن از برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز در شب عید سال جاری جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در نمایشگاه بهاره تنها باید افراد دارای مجوزهای صنفی و تولیدی حضور یابند تا محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند. همچنین در این نمایشگاه‌ها نظارت‌های صنفی و بازرسی در آن وجود دارد تا کالاهای غیرمجاز یا گرانفروشی صورت نگیرد.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha