۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد| منابع بودجه ای دولت از طریق شفاف سازی ۱۰۰ همت افزایش یافته است
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد| منابع بودجه ای دولت از طریق شفاف سازی ۱۰۰ همت افزایش یافته است

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به شبهات در زمینه افزایش سقف بودجه سال آینده پاسخ داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، با اشاره به اظهارات مسئولین سازمان برنامه و بودجه پیرو افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ صحت ندارد و مجموعا شاهد افزایش ۱۰۰ همت سقف بودجه بودیم که این موضوع هم از طریق شفاف سازی منابع دولت در بودجه حاصل شد.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» با اشاره به منابع حاصل شده در بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در حال حاضر بدهی دولت به تامین اجتماعی ۶۵۰ هزار میلیارد تومان است. از سویی دیگر ما در برنامه هفتم توسعه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار دادیم. همچنین پیرو نشستی که با مسئولین سازمان تامین اجتماعی داشتیم مقرر شد که بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، بنابراین کمیسیون و مجلس ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع از طریق سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی که سوده ده بوده و نه بودجه عمومی را برای این موضوع پیش بینی کرد. ۱۷۰ همت پیش بینی شده در سقف بودجه سال ۱۴۰۳ نبوده است.

وی با بیان اینکه از سویی دیگر ما اقدام به شفاف سازی در بودجه کردیم، گفت: منابع یک درصد از افزایش مالیات بر ارزش افزوده براساس پیش بینی سازمان برنامه و بودجه ۵۰ همت بود لذا با بررسی هایی که مجلس صورت داد این منابع به ۷۰ همت می رسید از این رو مجلس مصوب کرد که منابع حاصل از این بخش صرف موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان شود و ۲۰ همت هم برای خرید دارو پیش بینی شد و موارد دیگر هم با توجه به شفاف سازی صورت گرفته افزایش پیدا کرد.

زارع بیان کرد: از سویی دیگر ۴۴ همت براساس مابه التفاوت ۴ میلیارد دلاری که در بحث کالاهای اساسی پیش بینی شده بود نیز شفاف شد و ما این موارد را هم محاسبه کردیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به افزایش حقوق کارمندان از ۱۸ به ۲۰ درصد در بودجه سال آینده ادامه داد: کف حقوق در بودجه سال آینده ۱۰ میلیون تومان منظور شد؛ همچنین حقوق بازنشستگان نیز از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

زارع ادامه داد: از سویی دیگر وقتی ما دیدیم نرخ تورم با حقوق کارکنان همخوانی ندارد، موضوع فوق العاده خاص برای این اقشار را در بودجه برقرار کردیم؛ بنابراین منابع بودجه را با در نظر گرفتن شفاف سازی، به میزان ۱۰۰ همت افزایش دادیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع عمومی دولت در بودجه ۲۴۶۲ همت بود، گفت: براساس مصوبه تلفیق این منابع به ۲۵۶۲ همت رسید؛ ۶۶ همت این منابع براساس دو مورد شفاف سازی بودجه ای حاصل شد. البته تبصره هدفمندی یارانه ‌ها در بودجه در بخش هایی بیش برآوردی داشت و در بخش دیگری در بحث سازمان شهرداری ها ۱۸ هزار میلیارد تومان شفاف شد.

زارع با بیان اینکه ۱۰۰ همت در بودجه برای افزایش سرمایه بانک مسکن جهت ساخت مسکن در کشور منظور شد، ادامه داد: همچنین ۱۰ همت اوراق برای تسویه طلب پیمانکاران در بودجه پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و اشتغال در بودجه سال آینده از منابع بانکی قرض الحسنه نظام بانکی تامین شد، بیان کرد: این موضوع به سرجمع منابع بودجه به اصطلاح کاری نداشت.

زارع با بیان اینکه بودجه تدوین شده در مجلس به نفع مردم، اشتغال جوانان، معیشت، مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و سلامت بود، ادامه داد: ما نهایت همراهی و همدلی را با دولت داشتیم.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha