۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
افتتاح ۷۷۳ پروژه یزد در دهه فجر| بهره برداری راه آهن یزد_اقلید به دهه فجر نمی‌رسد
معاون امور عمرانی استاندار یزد:

افتتاح ۷۷۳ پروژه یزد در دهه فجر| بهره برداری راه آهن یزد_اقلید به دهه فجر نمی‌رسد

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از بهره برداری ۷۷۳ پروژه با ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی ۱۹ پروژه با هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴ هزار و ۴۶۸ نفر در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد ابوالحسینی، صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه عمده این طرح ها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: از جمله این طرح‌ها ۸ طرح بزرگ شاخص صنعتی با ارزش ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳ هزار و ۷۳۲ اشتغال مستقیم، ۴۳ طرح کشاورزی با ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۳ طرح گردشگری با ۳۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۹۱ نفر عنوان کرد.

وی از جمله طرح‌های حوزه راه و راه آهن را ۲ پروژه راه آهن با ۳۸۰ میلیارد تومان محور بافق- ارژنگ به طول ۲۰ کیلومتر و ۱۶ کیلومتر اصلاح واریانت اصلاح خط فرعی در اردکان و ۲۲ پژوه بهسازی و اصلاح مسیر با ۵۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: راه‌آهن یزد _اقلید در دهه فجر به بهره‌برداری نخواهد رسید هر چند اهتمام استان وجود دارد و روند پیشرفت هم مناسب است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین از بهره‌برداری از ۶ پروژه آبرسانی با ۵۶۲ میلیارد تومان و بهره برداری از پروژه‌های برق‌رسانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌ها بهره‌برداری از تالار مرکزی یزد با گذشت ۱۵ سال است. در ۲ سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت و بهره برداری از آن ۱۴ درصد به سرانه فرهنگی استان افزایش می‌یابد.

وی از بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی مهریز با ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب هزینه‌های ساخت و تجهیز از ۸ بیمارستان مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان یزد خبر داد و اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی نیز در حوزه زیرساختها در ۴ شهرک صنعتی با ۱۱۸ میلیارد تومان و ۱۸ پروژه آبخیزداری در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد درباره واحدهای مسکونی نهضت ملی اعلام کرد: ۵۵ هزار و ۸۱۸ متقاضی تاکنون تائید صلاحیت شدند و ۲ هزار ۷۴۳ هکتار اراضی احصاء شده که برای ۶۰ هزار واحد زمین تامین شده است.
وی ادامه داد: ۶۲۱ واحد مسکونی در حال اجرا است، ۴۴۵ واحد تکمیل و هزار واحد خودمالکی به صورت نیمه تمام تحویل شده است و در دهه فجر تیز ۲۰۰ واحد بنیاد مسکن به شکل اسکلت و گروه ساخت به بهره برداری می رسد.

ابوالحسینی از بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی به روستاها و صنایع با اعتبار ۶۳۴ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر شامل ۱۲۸ پروژه اختصاصی روستایی با ۲۷۵ میلیارد تومان و ۲۵ طرح شهرداری‌ها با ۲۸۵ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از پروژه‌های کلنگ‌زنی به گازرسانی و تامین زیرساخت ها مسکن نهضت ملی با ۵۵۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی شهرک نمایشگاهی اداره اوقاف در شاهدیه با ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای نمایشگاه‌های صنعتی بار رویکرد صنعت نساجی و کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی رفاهی و درمانی جانباران در جاده یزد_ تفت اشاره کرد.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha