۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تشکل های کشاورزی نقش مطالبه گری خود را فراموش نکنند | مسئولان صرفا شعار خود کفایی سر می دهند
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران:

تشکل های کشاورزی نقش مطالبه گری خود را فراموش نکنند | مسئولان صرفا شعار خود کفایی سر می دهند

گرگان- اورسجی، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: تشکل های بخش کشاورزی نقش مطالبه گری خود را ایفا کنند و چالش های زارعان را به مسئولان دولتی منتقل کنند.

محمد مهدی اورسجی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری گندم توسط وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: قیمت گذاری نادرست محصولات کشاورزی اعم از گندم موضوع جدیدی نبوده و کشاورزن سال های متمادی درگیر این نرخ گذاری نامتعارف هستند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران افزود: مسئولان کشوری در حوزه کشاورزی به دنبال صرف فعل خودکفایی هستند اما هیچ اطلاعی از نیاز و توانایی های این عرصه ندارند.

اورسجی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالان حوزه کشاورزی از امینت شغلی برخوردار نیستند، یادآور شد: کشاورزان برای دستیابی به حداقل درآمد، شغل زراعت را رها کرده و راهی شهرها شده اند.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته به دلیل عدم درک از هزینه های زارعان، کشاورزی در گلستان به صورت معیشتی می چرخد.

بهبود وضعیت کشاورزی با مدیران تاثیر گذار

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران اضافه کرد: هزینه های کاشت، داشت و برداشت از درآمد کشاورز بیشتر بوده و زارعان پس از یک دوره برداشت فقط هزینه کاشت فصل بعد را بدست می آورند و برای مخارج دیگر از جیب خود هزینه می کند.

اورسجی با اشاره به اینکه تشکل های خصوصی موازی وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می کنند، بیان ‌کرد: انجمن های حوزه کشاورزی باید نقش مطالبه گری خود را در جهت احقاق حق کشاورزان ایفا کنند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران با اشاره به اینکه برای بهبود اوضاع کشاورزی باید مدیران تاثیرگذار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پاسخگو نبودن مدیران بخش کشاورزی ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد این بخش وارد کرده است.

به گفته وی، گزارش دهی با آمار های کاذب، مدیران را از واقعیت امر بخش کشاورزی دور می کند از سوی دیگر وجود رانت و عدم مطالبه گری صنعت کشاورزی را تضعیف کرده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha