۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
انتشار صورت مالی نماد سرچشمه

انتشار صورت مالی نماد سرچشمه

 شرکت تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون با نماد سرچشمه۳۴ صورت وضعیت مالی در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸و صورتهای سود و زیان ، تغییرات در حقوق مالکانه و جریانهای نقدی را منتشر کرد.

به گزارش بازار، شرکت تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون با نماد سرچشمه۳۴ صورت وضعیت مالی در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸و صورتهای سود و زیان ، تغییرات در حقوق مالکانه و جریانهای نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، و یادداشتهای توضیحی ۱تا۲۸ توسط این موسسه ،را منتشر کرد.

این گزارش به شرح زیر است؛

۱. ۱- صورتهای مالی شرکت تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون (سهامی خاص) شامل صورت وضعیت مالی در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸و صورتهای سود و زیان ، تغییرات در حقوق مالکانه و جریانهای نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، و یادداشتهای توضیحی ۱تا۲۸ توسط این موسسه ،حسابرسی شده است.
                        

بند مسئولیت هیئت مدیره در قبال صورتهای مالی

 ۲. ۲- مسئولیت تهیه صورتهای مالی یاد شده طبق استانداردهای حسابداری، با هیات مدیره شرکت است. این مسئولیت شامل طراحی، اعمال و حفظ  کنترلهای داخلی مربوط به تهیه صورتهای مالی است به گونه¬ای که این صورتها، عاری از تحریف با اهمیت ناشی از تقلب یا اشتباه باشد.
                        

بند مسئولیت حسابرس

  ۳. ۳- مسئولیت این موسسه، اظهار نظر نسبت به صورتهای مالی یاد شده بر¬اساس حسابرسی انجام شده طبق استانداردهای حسابرسی است. استانداردهای مزبور ایجاب می کند این موسسه الزامات آیین رفتار حرفه¬ای را رعایت و حسابرسی را به گونه¬ای برنامه ریزی و اجرا کند که از نبود تحریف با اهمیت در صورتهای مالی، اطمینان معقول کسب شود.
حسابرسی شامل اجرای روشهایی برای کسب شواهد حسابرسی درباره مبالغ و دیگر اطلاعات افشاء شده در صورتهای مالی است. انتخاب روشهای حسابرسی، به قضاوت حسابرس، از جمله ارزیابی خطرهای تحریف با اهمیت ناشی از تقلب یا اشتباه در صورتهای مالی، بستگی دارد. برای ارزیابی این خطرها، کنترلهای داخلی مربوط به تهیه و ارائه صورتهای مالی به منظور طراحی روشهای حسابرسی مناسب شرایط موجود، و نه به قصد اظهار نظر نسبت به اثر بخشی کنترلهای داخلی واحد تجاری، بررسی میشود. حسابرسی همچنین شامل ارزیابی مناسب بودن رویه¬های حسابداری استفاده شده و معقول بودن برآوردهای حسابداری انجام شده توسط هیات مدیره و نیز ارزیابی کلیت ارائه صورتهای مالی است.
این موسسه اعتقاد دارد که شواهد حسابرسی کسب شده، برای اظهار نظر نسبت به صورتهای مالی، کافی و مناسب است.
همچنین این موسسه به عنوان بازرس قانونی مسئولیت دارد موارد عدم رعایت الزامات قانونی مقرر در اصلاحیه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت و سایر موارد لازم را به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام گزارش کند.

اظهار نظر

۴. ۴- به نظر این موسسه، صورتهای مالی یاد شده در بالا، وضعیت مالی شرکت تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون (سهامی خاص) در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ و عملکرد مالی و جریانهای نقدی آنرا برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه¬های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد.


سایر بندهای توضیحی

۵. ۵- صورتهای مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ شرکت، توسط حسابرس دیگری حسابرسی شده و در گزارش مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ آن موسسه نسبت به صورتهای مالی ، اظهار نظر مشروط ارائه شده است.

گزارش در مورد سایر الزامات قانونی و قراردادی

۶. ۶- مفاد ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت در خصوص پرداخت سود به صاحبان سهام حداکثر ظرف مدت ۸ ماه پس از تصمیم مجمع عمومی عادی صاحبان سهام رعایت نگردیده است.
۷. ۷- معاملات مندرج در یادداشت توضیحی ۱-۲۵، به عنوان کلیه معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت که طی سال مالی مورد گزارش انجام شده و توسط هیات مدیره به اطلاع این موسسه رسیده، مورد بررسی قرار گرفته است. در مورد معاملات مذکور، مفاد ماده فوق مبنی بر کسب مجوز از هیئت مدیره و عدم شرکت مدیر ذینفع در رای¬گیری صورت پذیرفته است. مضافا  نظر این موسسه به شواهدی حاکی از اینکه معاملات مزبور با شرایط مناسب تجاری و در روال عادی عملیات شرکت انجام نگرفته باشد، جلب نگردیده است.
۸. ۸- گزارش هیات مدیره درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت، موضوع ماده ۲۳۲ اصلاحیه قانون تجارت، که به منظور تقدیم به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام تنظیم گردیده، مورد بررسی این موسسه قرار گرفته است. با توجه به رسیدگیهای انجام شده، نظر این موسسه به موارد با اهمیتی که حاکی از مغایرت اطلاعات مندرج در گزارش مذکور با اسناد و مدارک ارائه شده از جانب هیات مدیره باشد، جلب نشده است.
۹. ۹- در اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی قانون مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان، رعایت مفاد قانون مزبور و آیین¬نامه و دستورالعملهای اجرایی مرتبط در چارچوب چک لیست های ابلاغی مرجع ذیربط و استانداردهای حسابرسی، توسط این مؤسسه مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این خصوص به استثنای انجام وظایف پیش بینی شده برای مسئول مبارزه با پولشویی و تدوین رویه ها و ابلاغ به کارکنان برای کشف عملیات و معاملات مشکوک و برنامه آموزشی ،سایر مواردی که بر اساس قوانین و مقررات یاد شده ،انجام آنها به عهده شرکت و در شرایط حاضر امکان پذیرفته بود رعایت گردید.

به گزارش بازار، بر اساس فایل صورت مالی که توسط این شرکت منتشر شده، میزان بدهی آن در سال ۹۸،  ۵۶۱.۶۳۷ میلیون ریال ثبت شده که نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۷، افزایش داشته است.میانگین حجم ماه این نماد ۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار واحد با ارزش بازار که رقم قابل ملاحضه‌ای است. به طور میانگین در طول ۱۰ روز اخیر رشد ارزش سهام این نماد ۴درصد رشد داشته و از رقم ۱۱.۶۲۴ ریال در ۲۷ خرداد به ۱۵.۳۶۰ ریال در ۸ تیرماه رسید.

کد خبر: ۲۷٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha