۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم باشد| یارانه افزایش نمی یابد
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم باشد| یارانه افزایش نمی یابد

اردبیل- اسماعیلی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید ما بر این است تا حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم سالانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی تعیین و ابلاغ شود.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شورای عالی کار بر اساس جمع بندی نظرات نماینده کارگران، کارفرمایان و نماینده دولت در مورد افزایش حقوق کارگران، اسفندماه تصمیم گیری می کند ولی امیدواریم رقم تعیین شده متناسب با تورم سالانه و یا نزدیک به این مبلغ باشد.

وی تصریح کرد: ما نظر مشورتی و پیشنهادی خود را ارائه می کنیم و برای سال آینده حداقل افزایش ۳۵ درصد را مطرح کردیم ولی تصمیم گیر نهایی شورای عالی کار خواهد بود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۱ قانون کار باید در اسفندماه رقم افزایش سالانه حقوق کارگران اعلام شود، افزود: با توجه به افزایش هزینه های سبد معیشتی اعم از مسکن، پوشاک و کالاهای اساسی انتظار می رود یک رقم معقول و منطقی برای افزایش حقوق کارگران اعلام شود تا رضایت این جامعه تلاشگر و حاضر در سنگر کار فراهم آید.

اسماعیلی در مورد افزایش حقوق کارکنان نیز گفت: هر چند کمیسیون اجتماعی پیشنهاد ۲۵ درصد برای رشد حقوق کارکنان را در سال آینده داده بود اما این مبلغ در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس رأی نیاورد و مقرر شد تا رقم افزایش ۲۰ درصدی برای حقوق کارکنان برای سال آینده اعمال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این افزایش ۲۰ درصدی، قرار است مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز از بابت عائله مندی و فرزندآوری به حقوق کارکنان اضافه شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هیچ صحبتی مبنی بر افزایش یا کاهش مبلغ یارانه برای سال آینده مطرح نشده و مجلس و دولت در این زمینه تصمیمی ندارند.

اسماعیلی بیان کرد: حذف یارانه برای دهک های مختلف نیز شایعه است و امیدواریم مردم به این شایعات و مباحث بی پایه و بنیان توجهی نداشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس فرمول «صدک» دهک بندی جدید خانوارها را انجام داده تا افرادی که معترض به پرداخت نشدن یارانه ماهانه هستند، در دهک بندی آنها اعمال نظر انجام شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با دهک بندی جدید و راست آزمایی تعیین شده دولت می تواند یارانه افراد با درآمد بالا و ثروتمند را فراهم کرده و در این زمینه تدابیری مناسب به کارگیری کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha