۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
پیش بینی کاهش تولید فولاد خام اروپا در ۲۰۲۴؛ برای حفظ قیمت ها روند تولید کاهشی است

پیش بینی کاهش تولید فولاد خام اروپا در ۲۰۲۴؛ برای حفظ قیمت ها روند تولید کاهشی است

در حالی که طبق آمار انجمن جهانی، تولید فولاد خام فرانسه سال قبل ۱۷.۳۶ درصد کاهش یافته، تحلیلگران معتقدند در راستای حفظ قیمت ها، احتمالا در سال ۲۰۲۴ تولید فولاد خام در کل اروپا کاهشی خواهد بود.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام فرانسه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۷.۳۶ درصد کاهش یافته و از ۱۲.۱ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن رسیده است. در این گزارش همچنین آمده است که این میزان تولید موجب شده که این کشور در رتبه نوزدهم جهانی قرار بگیرد.

نکته قابل تامل اینکه طی دو سال گذشته، فرانسه نزدیک به ۴۰ درصد کاهش تولید فولاد خام را تجربه کرده است. با نگاهی به اعداد تولید در یک دوره سه ساله، فرانسه در سال ۲۰۲۱ با ۱۳.۹ میلیون تن فولاد خام در رتبه نوزدهم و در سال ۲۰۲۲ با ۱۲.۱ میلیون تن در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

استیل رادار: با توجه به اینکه کاهش قابل توجه تولید فولاد خام در فرانسه به نوسانات اقتصادی در مقیاس جهانی، کاهش تقاضا و افزایش هزینه های انرژی نسبت داده می شود انتظار کاهش بیشتر تولید فولاد و فولاد خام در سال ۲۰۲۴ را نه تنها برای فرانسه بلکه برای کل اروپا می توان داشت

از سوی دیگر با توجه به اینکه کاهش قابل توجه تولید فولاد خام در فرانسه به نوسانات اقتصادی در مقیاس جهانی، کاهش تقاضا و افزایش هزینه های انرژی نسبت داده می شود، استیل رادار می گوید: انتظار کاهش بیشتر تولید فولاد و فولاد خام در سال ۲۰۲۴ را نه تنها برای فرانسه بلکه برای کل اروپا می توان داشت. در واقع آنها پیش بینی می کنند که بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل ادامه پیش بینی های ضعیف تقاضا، فعالیت های خود را به سمت تولید «سبز» متنوع کنند.

از سوی دیگر استیل رادار معتقد است که تولیدکنندگان بزرگ فولاد مانند ArcelorMittal ممکن است حجم تولید خود را برای حفظ قیمت ‌های فروش بالاتر کاهش دهند.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha