۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
بسیاری از ایرادت به برنامه هفتم ابهامی بود| احکام برنامه هفتم تغییر جدی نکرد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

بسیاری از ایرادت به برنامه هفتم ابهامی بود| احکام برنامه هفتم تغییر جدی نکرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوبات صحن علنی مجلس در رابطه با بررسی مواد اعاده شده برنامه هفتم توسعه، توسط شورای نگهبان را تشریح کرد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، در تشریح مصوبات صحن علنی مجلس در رابطه بررسی مواد اعاده شده برنامه هفتم توسعه، توسط شورای نگهبان، گفت: پیرو جلسات متعدد کمیسیون تلفیق با اعضای شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، در مجموع حدود ۳۷۰ حکم برای اصلاح در قالب ابهام، ایراد و مغایرت با سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری اعلام و تنظیم شد. از این رو از صبح امروز این ۳۷۰ حکم مورد رای گیری مجلس قرار گرفت تا بدین وسیله نظر شورای نگهبان تامین شود.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس ادامه داد: با توجه به مواد آیین نامه داخلی مجلس، در زمینه بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه، موافق و مخالف صحبت نکرده و اگر نمایندگان ابهامی در زمینه حکمی پیرو قانون اساسی داشته یا اخطاری بدهند، رئیس مجلس می‌تواند آن حکم و ماده واحده را به کمیسیون تلفیق ارجاع دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ مورد از احکام برنامه هفتم توسعه مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده است، گفت: این موارد ظرف امروز در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در ادامه با بیان اینکه مصوبات امروز مجلس، تغییرات عمده ای را در لایحه برنامه هفتم رقم نزده است، ادامه داد: به عنوان مثال ما در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان حکمی را در برنامه هفتم توسعه تصویب کرده بودیم که شورای نگهبان با توجه به اساسنامه صندوق این موضوع را مغایر با قوانین تشخیص داده بود و ما مصوب کردیم که دولت باید اقدام قانونی را برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین شورای نگهبان در تعریف مجموعه‌های بزرگ مقیاس آموزش و پرورش با نام حیات طیبه ایراداتی را وارد دانسته بود که باید این موارد تعریف می شد لذا با تعریفی که پیرو هماهنگی با آموزش و پرورش مدنظر قرار گرفت، این موارد اعمال شد. بنابراین اکثر موارد بدین ترتیب بود و خیلی ابهامات و تغییرات جدی را در احکام نداشتیم و بیشتر در حد رفع ابهامات و مغایرت‌هایی بود که برخی از آنها مورد اشاره قرار گرفت.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha