۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت از ابتدای سال ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت از ابتدای سال ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از ابتدای ۱۴۰۳ انعقاد قرارداد توسط دستگاه‌ها به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت‌های حجمی جاری ممنوع بوده و تمامی فعالیت‌ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اصلاح و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی نوبت دوم امروز مجلس، عنوان کرد:‌ خوشبختانه امروز با همراهی خوب نمایندگان مجلس بحث طرح ساماندهی کارکنان دولت مورد تصویب صحن علنی مجلس قرار گرفت. براساس ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با اصلاحات به الحاقات بعدی آن به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت‌های حجمی جاری دستگاه از طریق شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیردولتی ممنوع بوده و تمامی فعالیت‌ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می‌شوند.

وی افزود: یعنی بعد از اینکه این مصوبه رسمیت پیدا کرد، واسطه‌هایی که به عنوان شرکت‌های تامین نیرو وجود داشتند، حذف می‌شوند و دستگاه‌ها با خود فرد قرارداد می‌بندند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بحث نیروهایی که الان مشغول به کار هستند به عنوان یکی از بحث‌های مهم دیگر در همین موضوع، ادامه داد:؛ مشخصاً در تبصره ۲ این طرح آمده است که دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون موظفند با کارکنان شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال ۱۴۰۲ همچنان در این دستگاه مشغول به کار هستند، قرارداد مستقیم و بی‌واسطه موقت یک ساله براساس مقرارت قانون کار یا مقررات کار معین منعقد کنند.

اسماعیلی در توضیح این بند اضافه کرد: به این معنی که افرادی که در حال حاضر نیروی شرکتی هستند و به واسطه تامین نیروهای شرکتی کار می‌کنند، باید تبدیل به نیروی قرارداد کار معین یک ساله شوند تا امنیت شغلی پیدا کنند که مطالبه این عزیزان از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی آن بود.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آدمین IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 2
      اگه این حرف هاوجلسات صحت دارد.چراکلیه نیروی های پیمانکاری یاهمان ارکان ثالث شرکت گازاستان خوزستان توسط کارفرماوپیمانکارمیان آنهاقرارداد۲ساله بسته شد.ازاول دیماه،پس مشخص هست که اصلانیروهای ارکان ثالث یاپیمانکاری قراربراین نیست که تبدیل وضعیت بشن.وسالهاست هیچ گونه قراردادی فی مابین نیروها وپیمانکاران حتی بسته نشد.فقط خودپیمانکاران باکارفرما می برند ومیدوزندبرای خودشان
    • ناشناس IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      12 0
      تبریک به تمام نیروهای پیمانکاری شاغل در دستگاههای دولتی و تشکر از مجلس انقلابی وکلیه عزیزانی که در این مورد سالها تلاش کردن تا به نتیجه برسد.دست همه شما درد نکند واقعا کار بزرگی کردید .ان شاا... با این طرح شاهد از بین رفتن تبعیض بین کارکنان باشیم.
    • مرتضی امینی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      سلام ودرودبه به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که جدادراین دوسال اخیرخیلی تلاش کردن ازبابت ساماندهی نیروهای شرکتی.
    • یاعلی مدد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      پس تکلیف نیروهای قراردادی آموزش پرورش چی میشه؟ که همه ی چشم امیدشان به همین طرح بود؟ خدا ازشون نگذره که اگه قراره هیچ کاری برای این قشر انجام ندن
    • Sh IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      مبارک باشه انشاءالله که محدود به ۶ ماه نباشد مانند چندسال قبل ومداوم باشد. اما سوال. بنده اینست معنی کارمندان دولت را یا ما متوجه نشدیم یا نمایندگان عزیز در مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت چه ربطی به این موضوع دارد؟این نوع خبر زدن به نظر شما درست می‌باشد
    • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      با سلام . اینهمه صحبت شد در مورد ساماندهی نیروهاآخرش نگفتین تکلیف ما نیروهای قراردادی که بالای ۲۰ سال است به دستگاه خدمت میکنیم چی شد؟