۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
اعمال تعرفه صادراتی بر محصولات کشاورزی بدون اعلام قبلی ممنوع است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعمال تعرفه صادراتی بر محصولات کشاورزی بدون اعلام قبلی ممنوع است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس قانون اعمال هرگونه تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع شده مگر اینکه دستگاه‌ها از شش ماه قبل آن را اعلام کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعمال تعرفه صادراتی بر محصولات کشاورزی، گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی اعمال تعرفه صادراتی بر محصولات است، بر اساس قانون اعمال هرگونه تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع شده مگر اینکه دستگاه‌ها از شش ماه قبل آن را اعلام کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و شخص رئیس جمهور اعلام کرده ایم که اعمال یک باره تعرفه بر محصولات کشاورزی ممنوع است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی به جای پرداختن صرف به تنظیم بازار باید به تولید توجه و آن را تنظیم کنند.

وی با تاکید بر اینکه شعار امسال در راستای حمایت از تولید تعیین شده و باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم، عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نشست‌هایی را برگزار و تذکرات را به مسئولین اجرایی مربوطه داده‌ است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اعمال تعرفه صادراتی انجام شده برخلاف قانون بوده و باید پاسخگو باشد، گفت: باید تعرفه های صادراتی اعمال شده بر پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیار برداشته شود زیرا این محصولات ارزآوری دارند و باید به نوعی عمل کنیم که تولیدکنندگان تداوم تولید داشته باشند و بازارهای صادراتی را از دست ندهیم.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      سلام. در این وضعیت منابع آب صادرات محصولات کشاورزی خیانت به کشور و مردم است. هیچ توجهه اقتصادی و فنی ندارد.
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      آقای عسگری همه چیز ما شده موشک با تولید چکار دارن اینا کشاورز رو بدبخت کردن همه‌چیز تو ۳سال ۳۰برار شده اینا خوشحالن گندم و ۴برابر کردن