۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
ایجاد ۴۰ ایستگاه شارژ در تهران | استفاده از خودروی برقی مقرون به صرفه تر از بنزینی است
معاون شرکت مکو :

ایجاد ۴۰ ایستگاه شارژ در تهران | استفاده از خودروی برقی مقرون به صرفه تر از بنزینی است

دمشقی معاون شرکت مکو گفت: استفاده از خودروهای برقی، به جز کاهش آلایندگی هوا از خودروهای بنزینی مقرون به‌صرفه تر هستند؛ چراکه هم هزینه‌های نگهداری کمتری دارند و هم تأمین برق نسبت به بنزین ارزان‌تر است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: عادل دمشقی معاون مدیرعامل شرکت مکو در کسب و کار برقی‌سازی طی یک نشست خبری اعلام کرد که امروز در حدود ۴۰ نقطه استان تهران ایستگاه های شارژ خودروهای برقی احداث شده که حدود ۱۵ تای آنها در داخل شهر تهران است.

او همچنین با بیان اینکه خودروهای برقی به ازای هر کیلومتر پیمایش حدود ۱۵۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند، در زمینه نحوه استفاده از شارژر ها و میزان برق مورد نیاز گفت: باید در تمامی مراکز عمومی شارژر های کند یا عادی نصب شود و افرادی که از خودرو برقی استفاده می کنند هر زمان به این شارژر ها رسیدند شارژ عادی را انجام دهند.

به گفته او، شارژ سریع ۲۰ تا ۸۰ درصد که برای عمده خودروهای برقی زیر ۵۰ دقیقه است عمدتا برای تاکسی ها مورد استفاده قرار میگیرد که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارند چرا که خودروهای شخصی به طور متوسط در هفته ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارند و شارژ سریع ۵۰ دقیقه ای برای خودروهای عمومی چندان کاربردی نیست.

او همچنین در باره کارکرد واقعی خودروهای برقی گفت: خودرو برقی بسته به نحوه استفاده، تعداد سرنشینان، میزان بار، حرکت در سطوح مسطح یا شیبدار ممکن است کارکرد کمتری از میزان NEDC یا WLTP اعلامی در کاتالوگ داشته باشند و اگر میزان پیمایش برای مثال از ۴۰۰ کیلومتر تا ۲۵۰ کیلومتر نیز کاهش پیدا کند نباید جای تعجب باشد چرا که این مساله در خودرو بنزینی برای مصرف سوخت نیز صدق می کند.

افزود: استفاده از خودروهای برقی، به جز دستاوردهای محیط زیستی و کاهش آلایندگی هوا، به مراتب از خودروهای بنزینی مقرون به‌صرفه تر هستند و هم هزینه‌های نگهداری کمتری دارند و هم تأمین برق در برابر بنزین، به مراتب برای کشور و مردم کم هزینه‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، عمده قیمت خودروی برقی مربوط به باطری است و قیمت باطری نسبت به ۵ سال پیش حدود یک‌چهارم شده و رفته رفته باز هم قیمت باطری خودروهای برقی کاهش خواهد یافت و در نتیجه تأمین این خودروها را مقرون به‌صرفه‌تر خواهد کرد.

مشقی به نیاز فرهنگ سازی در زمینه نحوه استفاده از خودروهای برقی اشاره کرد و افزود: کسی که خودرو برقی دارد باید در فعالیت های روزمره، مقوله شارژ خودرو را بگنجاند و ما نیز اپلیکیشن رزرو شارژ و زمان بندی را در اختیارشان قرار می دهیم.

دمشقی با تاکید روی عبارت " شبکه شارژ" و تفکیک این مفهوم از شبکه برق گفت : شبکه شارژ بر اساس شرایط برقی عادی کشورها در جریان توسعه پیدا کرده و در هیچ نقطه دنیا ناگهان ظرفیت تولید برق نیروگاه ها چند برابر نشده لذا نگرانی در حوزه برق چه از سمت شرکت های خصوصی یا حاکمیتی تنها گرایش به سمت خودروهای برقی را کاهش می دهد.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha