۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
خودرو برقی داخلی تا ۲ سال آینده به بازار عرضه می شود| قبوض مالکان محصولات برقی به صرفه تر از بنزین
بازار از نشست خبری مکو گزارش می دهد:

خودرو برقی داخلی تا ۲ سال آینده به بازار عرضه می شود| قبوض مالکان محصولات برقی به صرفه تر از بنزین

دمشق معاون شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) به بازار گفت: حدود ۲ سال دیگر شرکت نوین ماهان، ایران خودرو و سایپا می توانند خودرو تمام برقی با عمق ساخت داخل بالا به بازار عرضه کنند.

امید محمدی؛ بازار: صبح امروز در محل نمایشگاه دائمی شهر تهران نشست خبری مدیران ارشد شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با اصحاب رسانه در خصوص زیرساخت های شارژ خودروهای برقی برگزار شد. باتوجه به اینکه شرکت مپنا تامین کننده زیرساخت خودروهای برقی در کشور شناخته می شود تولید کننده اصلی انرژی الکتریکی نیز هست، سوالاتی در خصوص عملکرد این شرکت در برنامه برقی سازی مطرح شده است.

رفان: قبوض مالکان خودروها نجومی نیست؛ چرا که شخصا در منزل از خودرو برقی استفاده و تجربه این موضوع را دارم، اگر بالاترین تعرفه برق برای شارژ خودروهای الکتریکی لحاظ شود، هزینه آن با نرخ بنزین فاصله فراوان دارد

ورود خودروهای برقی تاثیری در شبکه برق ندارد

محمدحسین رفان مدیرعامل مکو در خصوص اقدامات این شرکت طی یکسال اخیر، گفت: با تعامل مسئولین وزارت صمت و شهرداری تهران ۴۰ ایستگاه شارژ در این استان احداث شده که ۱۵ ایستگاه از این تعداد در داخل شهر است. امیداوریم با عزمی که در وزارت صمت شکل گرفته است بزودی شاهد برقی سازی کلانشهرها باشیم و مصرف سوخت های فسیلی کاهش یابد.

رفان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه مدیرعامل توانیر مدعی ارسال قبض های نجومی به مشترکین منازل شده است، گفت: مدیرعامل شرکت توانیز براساس تعرفه های تعریفی به درستی اشاره داشته است، چرا که تعرفه ها پلاکانی است. البته قبوض مالکان خودروها نجومی نیست؛ چرا که شخصا در منزل از خودرو برقی استفاده و تجربه این موضوع را دارم. در کل می توان اظهار داشت که اگر بالاترین تعرفه برق برای شارژ خودروهای الکتریکی لحاظ شود، هزینه آن با نرخ بنزین فاصله فراوان دارد.

وی افزود: ورود خودروهای الکتریکی به خیابان ها شبکه برق کشور را دچار چالش نمی کند، مصرف برق این محصولات تاثیر چندانی بر شبکه برق کشور نخواهد داشت. در صورتی که براساس برنامه وزارت صمت تعداد خودروهای برقی وعده داده شده به خیابان های کشور وارد شود، حدود یک درصد مصرف برق افزایش خواهد یافت.

خودرو برقی داخلی تا ۲ سال آینده به بازار عرضه می شود| قبوض مالکان محصولات برقی به صرفه تر از بنزین

دمشق: تولید خودرو برقی در کشور به معنی عمق داخلی سازی وجود ندارد، اما حدود ۲ سال دیگر شرکت نوین ماهان، ایران خودرو و سایپا می توانند محصول برقی با عمق ساخت داخل بالا به بازار عرضه کنند

خودرو برقی با عمق ساخت داخل بالا تا ۲ سال دیگر

عادل دمشق معاون شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه یک نماینده مجلس مدعی عدم تولید خودرو برقی در کشور شده، گفت: تولید خودرو برقی در کشور به معنی عمق داخلی سازی وجود ندارد، اما بزودی شرکت های مانند کرمان خودرو که تعامل همکاری با شرکت مپنا دارند، ۳۷ هزار دستگاه خودرو برقی با عمق ساخت بالا را راهی خیابان ها خواهند کرد. البته این اقدام در کنار تدوین برنامه تولید خودروهای برقی در ایران خودرو و سایپا انجام خواهد شد.

معاون شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) با اشاره به ساخت محصول مشترک میان کرمان خودرو و مپنا در شرکت نوین ماهان، اظهار داشت: تولید نخستین خودرو اس کی دی الکتریکی آغاز شده و ۱۵۰ دستگاه خودرو برقی خروجی شراکت مپنا و کرمان خودرو بوده است. براساس برنامه ریزی های انجام شده از حدود ۲ سال دیگر شرکت نوین ماهان، ایران خودرو و سایپا می توانند محصول برقی با عمق ساخت داخل بالا به بازار عرضه کنند.

دمشق در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه در خصوص قبوض نجومی مالکان خودروهای برقی، اظهار داشت: حدود یکسال پیش دفترچه ای برای قیمت گذاری خودروهای عمومی و شخصی برقی با مشارکت مپنا تدوین شد، این دفترچه در اختیار وزارت نیرو و وزارت صمت قرار گرفته است. تعرفه شارژ منازل پلکانی است و احتمالا بعضی از مصرف کنندگان در صورت استفاده از خودروهای برقی با ارقام جدید قبوض مواجه و شگفت زده شوند.

وی افزود: پیمایش ۱۰۰ کیلومتری یک دستگاه خودرو برقی اختلاف قیمتی فراوانی با پیمایش یک خودرو مجهز به موتور احتراق داخلی دارد. البته وزارت نیرو برای حل معضل تعرفه و قیمت گذاری اقدام به نصب کنتور اختصاصی برای خودروهای برقی در کنار ارائه نرم افزار مخصوص شارژ این خودروها خواهد کرد. براین اساس پرداخت هزینه مصرف برق هر مشترک در یک واحد مسکونی مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha