۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
فشار ناشی از قیمت گذاری دستوری روی دوش کشتارگاه ها | صنعت طیور در انتظار تدبیر 
دبیر انجمن کشتارگاه های گلستان تاکید کرد؛

فشار ناشی از قیمت گذاری دستوری روی دوش کشتارگاه ها | صنعت طیور در انتظار تدبیر 

گرگان- نادران، دبیر انجمن کشتارگاه های استان گلستان گفت: بیشترین فشار ناشی از قیمت گذاری دستوری به کشتارگاه ها وارد و سبب متضرر شدن این حلقه از صنعت طیور شده است.

علی اصغر نادران در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: بهتر است دولت از دخالت بر صنعت طیور دست بردارد تا بتوانیم به تعادل در عرضه و تقاضا برسیم.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار ناشی از قیمت گذاری دستوری به کشتارگاه ها وارد می شود و دخالت ها به این شدت در سایر حلقه ها وجود ندارد، گفت: کشتارگاه ها مجبور به تحمل این فشارها هستند و امیدوارند تا تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

دبیر انجمن کشتارگاه های استان گلستان تصریح کرد: مرغ زنده ای که به کشتارگاه ها تحویل می شود با قیمتی که باید به دست مصرف کننده برسد سنخیت و تناسب ندارد.

نادران با بیان اینکه قرار بر این بود که مرغ زنده با کیلویی ۵۶ هزار تومان به کشتارگاه تحویل شود، افزود: همچنین مقرر است قیمت گوشت مرغ درب کشتارگاه ۷۵ هزار تومان باشد و با نرخ ۸۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی اضافه کرد: عرضه مرغ زنده با این قیمت برای مرغداران صرفه ندارد و این قشر هم حاضر نیستند مرغ را با قیمت ۵۶ هزار تومان در اختیار کشتارگاه بگذارند.

دبیر انجمن کشتارگاه های گلستان گفت: اگر قیمت مرغ با قیمت ۹۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد برای کشتارگاه صرفه اقتصادی دارد در غیر این صورت، این حلقه از صنعت طیور همچنان متضرر باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha