۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی تا ۳ سال آینده| تورم و مالیات، تهدیدات واقعی هستند
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هشدار داد؛

ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی تا ۳ سال آینده| تورم و مالیات، تهدیدات واقعی هستند

اردبیل- اسماعیلی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم پشتیبانی، در سه سال آینده اکثر صندوق های بازنشستگی کشور ورشکسته خواهند شد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر چالش اساسی کشور بعد از آب، مشکل صندوق های بازنشستگی است که به دلیل عدم پشتیبانی در سال های گذشته، به نقطه ورشکستگی رسیدند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید برای حل این بحران برنامه ریزی داشته باشد چرا که ایران از استاندارد پشتیبانی صندوق های بازنشستگی نسبت به میانگین جهانی آمار وخیم تری دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: استاندارد پشتیبانی از صندوق ها در دنیا هفت است در حالی که در مهمترین صندوق بازنشستگی کشور ما، تأمین اجتماعی این رقم چهار و در صندوق بازنشستگی کشور یک است.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق ها تنها ۶ درصد حقوق بازنشستگان را پرداخت می کنند، افزود: مابقی پرداختی ها از سوی دولت است و ادامه این روند جز ورشکستگی و نابودی صندوق ها چیز دیگری را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید دنبال راه حل مناسب به ویژه جذب منابع برای سرمایه گذاری های بلند مدت با بازدهی مناسب باشیم تا از این شرایط فلاکت بار صندوق های بازنشستگی نجات پیدا کنند.

اسماعیلی به تبدیل وضعیت ۱۲۸ هزار ایثارگر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرار است در سال های آینده تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گرفته و موضوع ساماندهی کارکنان شرکتی نیز به عنوان مطالبه اصلی مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: مالیات و تورم به معنای واقعی مردم و اقشار آسیب پذیر را تهدید می کند و ضرورت دارد دولت سیزدهم هر چه سریعتر در این ۲ حوزه تدبیری مناسب بیندیشد.

اسماعیلی بیان کرد: در نشست های مکرر با رییس جمهور به عنوان شورای عالی کار و اشتغال سعی می کنیم تا اهمیت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را بازگو کنیم و در پیگیری امور مردم با هیچ مانع و یا تنگنایی روبه رو نیستیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما با دولت عقد اخوت نداریم و هر چند که حامی دولت هستیم اما حفظ منافع مردم را واجب تر از حمایت دولت می دانیم و بر این باوریم دولت باید هر چه سریعتر مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند.

کد خبر: ۲۷۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha