۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
تورم استان سمنان ۴۰.۶ درصد اعلام شد
مرکز آمار؛

تورم استان سمنان ۴۰.۶ درصد اعلام شد

سمنان- مرکز آمار ایران تورم سالانه استان سمنان را ۴۰.۶ درصد اعلام کرد که تنها از دو استان کشور کمتر است.

به گزارش خبرنگار بازار، مرکز آمار ایران تورم سالانه و نقطه به نقطه استان های کشورمان را اعلام کرد که طبق آن تورم در استان سمنان امسال ۴۰.۶ درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران تنها دو استان کمتر از سمنان تورم داشتند و در نتیجه سمنان سومین استان دارای کمترین تورم کشورمان به شمار می آید.

یزد و کردستان و چهارمحال بختیاری با بیش از ۵۰ درصد تورم، گران ترین استان های کشورمان محسوب می شوند و میانگین تورم سالانه اعلامی از سوی مرکز آمار ایران ۴۲.۶ درصد اعلام شده است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران تورم خوراکی ها در استان سمنان ۴۲.۵ درصد بوده و همچنین تورم نقطه به نقطه خوراکی ها در استان ۳۴.۷ درصد اعلام شده است.

تورم نقطه به نقطه اقلام غیرخوارکی در استان سمنان ۴۰.۱ درصد و تورم سالانه این اقلام ۳۹.۲ درصد اعلام شده است. از سوی دیگر تورم ماهانه غیرخوراکی ها در استان سمنان ۳.۲ درصد و تورم ماهانه خوراکی ها ۲.۵ درصد اعلام شد.

در حالی تورم استان سمنان به صورت میانگین سالانه ۴۰.۶ درصد اعلام شده که در برخی اقلام مانند گوشت قرمز مردم تورم بالای ۱۰۰ درصد را نیز تجربه کرده اند آن هم در صورتی که گوشت سال گذشته در همین زمان ها ۲۶۵ هزار تومان بود و امسال ۵۶۰ هزار تومان در قصابی ها فروخته می شود.

در زمینه غیرخوراکی ها نیز خودروی دنا امروز در حالی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که سال گذشته در همین روزها از ۵۰۰ میلیون تومان فراتر نمی رفت و این ها سبب شده تا مردم بین آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان و همچنین واقعیت بازار در شگفت باشند.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha