۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
حساب یارانه و سهام عدالت ضمانتی برای دریافت وام
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تشریح کرد

حساب یارانه و سهام عدالت ضمانتی برای دریافت وام

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات بودجه‌ای جلسه علنی امروز مجلس را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، در تشریح مصوبات بودجه‌ای جلسه علنی امروز شنبه( ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گفت:به موجب مصوبه مجلس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای سال آینده ۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

نمانیده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:همچنین به موجب مصوبه مجلس، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج ‌سال و زوجهای زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مجلس در مصوبه دیگری، ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای رزمندگان معسر و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اختصاص داد.

زارع بیان کرد: همچنین مجلس مصوب کرد که افرادی که فرزند سوم آن از سال ۱۳۹۹ به بعد به دنیا آمده، می توانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند. مجلس در زمینه تضامین بانکی برای دریافت این تسهیلات تاکید کرد که حساب یارانه افراد، سهام عدالت و یا یک ضامن و یا یک برگ سفته مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات در زمینه حقوق کارمندان در بودجه سال آینده، تصریح کرد:نمایندگان در جلسه علنی امروز مصوب کردند که حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، این در حالی است که دولت در این بخش پیش بینی افزایش حقوق ۱۸ درصدی را در لایحه لحاظ کرده بود.

وی با بیان اینکه مجلس کف حقوق کارمندان را ۱۰ و بازنشستگان را ۹ میلیون تومان در نظر گرفت، بیان کرد: همچنین مجلس مصوب کرد حقوق سربازانی که در منطقه غیر عملیاتی خدمت می کنند، ۶۰ درصد پایور و حقوق سربازان مجردی که در منطقه عملیاتی خدمت می کنند، ۷۵ درصد پایور باشد. همچنین حقوق سربازان متاهل بدون فرزند، ۹۰ درصد حقوق پایور خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین مجلس مصوب کرد که سقف پاداش پایان خدمت و بازنشستگی ۵۵۰ میلیون تومان باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس در مصوبه دیگری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی را ۳۰ درصد افزایش داد.

زارع با اشاره به منابع پیش بینی شده برای اشتغال در بودجه سال آینده گفت: از ۱۲۵ همت منابع پیش بینی شده در این بخش، ۷۵ همت آن بین ارگانهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، بنیاد علوی، بنیاد برکت، صندوق نوآوری و شکوفایی و... تقسیم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:همچنین مجلس پیرو مصوباتی حقوقی خود، فوق العاده‌ خاصی را برای شاغلین و کارمندان در نظر گرفت، براساس برقراری این فوق العاده خاص حقوقی، ۳ هزار امتیاز در حکم حقوقی شاغلین و کارمندان اعمال خواهد شد.

زارع بیان کرد: به موجب مصوبه مجلس، صندوق توسعه حمل و نقل اجازه پیدا کرد تا از طریق فروش اموال و مشارکت بخش خصوصی برای ساخت مسکن همکاری داشته باشد. همچنین پیرو مصوبه صحن مجلس، یک درصد از هزینه های مربوط به شرکت های دولتی در بخش فرهنگ و هنر هزینه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیدشخوار US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      کاش راست‌ بود میتونستیم‌ باحساب یارانه ‌ وسهام‌ اعدالت‌ وام‌ گرفت