۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
منابع پنهان بودجه را شفاف کردیم| ضعف اطلاعاتی در زمینه پرداخت یارانه به دهک‌ها
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳:

منابع پنهان بودجه را شفاف کردیم| ضعف اطلاعاتی در زمینه پرداخت یارانه به دهک‌ها

رئیس کمیسیون تلفیق با بیان اینکه موضوع بالابردن سقف بودجه از سوی این کمیسیون کذب است، گفت:ما علاوه بر اینکه سقف بودجه را افزایش ندادیم، با برخی از اقدامات موارد و منابع پنهان در بودجه را شفاف کردیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره ایجاد برخی حواشی در زمینه بالابردن سقف بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق، گفت: موضوع بالابردن سقف بودجه از سوی کمیسیون تلفیق کاملا موضوعی کذب است.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام این موضوع در کمیسیون تلفیق کاملا غیر منطقی است، ادامه داد: ما علاوه بر اینکه سقف بودجه را افزایش ندادیم، با برخی از اقدامات موارد پنهان در بودجه را شفاف کردیم تا سقف بودجه از منظر درآمدی افزایش پیدا کند.

حاجی بابایی گفت:افزایش سقف درآمدی بودجه ابتکار مجلس نبوده و خود دولت نیز این منابع را در بودجه آورده و اما محاسبه نکرده بود به مانند مالیات بر ارزش افزوده که این موارد در بودجه شفاف شد.

وی با بیان اینکه، الحمدالله، هماهنگی لازم بین مجلس و دولت وجود دارد، گفت: معیشت مردم خط قرمز مجلس، است. آنجایی که مردم از منظر معیشتی تامین خواهند شد، کوتاهی نخواهیم کرد به عنوان مثال امور مربوط به بازنشستگان، کارمندان، کشاورزان، کسبه بازار و کارگران اینها از جمله مواردی است که باید به آنها پرداخته شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد:اجرای مصوبه هدفمندی یارانه ها در بودجه نیاز به دقت عمل دارد.

وی با بیان اینکه آزمون وسع در قالب هرگونه دهک بندی برای پرداخت یارانه‌ها باید به درستی انجام بپذیرد، ادامه داد: متاسفانه ما در این بخش دچار مشکلاتی هستیم و بعضا مردم اعتراضاتی در این بخش دارند و تاکید می کنند فردی که نباید یارانه اش قطع شود، قطع شده است و بلعکس. بنابراین این موضوع نشان می دهد که ما یک ضعف اطلاعاتی در این بخش داریم که باید برطرف شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha