مایکروسافت ۳ تریلیون دلاری شد

مایکروسافت ۳ تریلیون دلاری شد

ارزش بازار سهام مایکروسافت روز چهارشنبه، برای نخستین بار از مرز سه تریلیون دلار گذشت و موقعیت این شرکت به عنوان دومین شرکت ارزشمند برتر جهان، تحکیم شد.

به گزارش بازار، سهام مایکروسافت و اپل، از ابتدای سال میلادی جاری در رقابت برای جایگاه برتر هستند و سازنده آیفون، اوایل ژانویه، برای مدت کوتاهی، عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرده بود.

قیمت سهام مایکروسافت روز چهارشنبه، با ۱.۶ درصد افزایش، به ۴۰۵.۱۵ دلار رسید و به این غول نرم افزاری اجازه داد به نقطه عطف ارزش بازار سه تریلیون دلاری دست پیدا کند. طبق اطلاعات شرکت مالی LSEG، سهام اپل با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۹۶.۰۴ دلار معامله شد و ارزش بازار این شرکت را به ۳.۰۳ تریلیون دلار رساند.

سهام مایکروسافت پس از افزایش ۵۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ که تحت تاثیر سرمایه‌گذاری این شرکت در سازنده چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی بود، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا به امروز، به رشد خود ادامه داده است.

مایکروسافت با استفاده از فناوری شرکت OpenAI، نسخه های جدید محصولات نرم افزاری بهره وری خود و همچنین موتور جستجوی بینگ را عرضه کرده است که انتظار می رود رقابت بهتری با امکانات موتور جستجوی گوگل داشته باشد.

از سوی دیگر، اپل با تقاضای اندک برای محصولاتش از جمله برای آیفون که منبع بزرگ درآمدزایی این شرکت است، دست و پنجه نرم می‌کند. تقاضا در چین که بازار بزرگ این گوشی پرچمدار است، تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی در دوران پساکرونا و بازگشت دوباره هواوی به بازار، کاهش یافته است و این شرکت در بحبوحه شدت گرفتن رقابت برندهای چینی نظیر هواوی، تخفیف های کم سابقه ای را برای تقویت فروش، عرضه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، روند صعودی وال استریت در هفته های آینده که شرکت های بزرگ فناوری، گزارش های مالی خود را منتشر می‌کنند، به محک گذاشته خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha