۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش یابد| ضرورت همگرایی تشکل‌های گردشگری
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش یابد| ضرورت همگرایی تشکل‌های گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای تقویت خطوط و ناوگان هوایی و حل چالش پروازها باید همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش داده شود.

به گزارش بازار، سیدعزت‌الله ضرغامی روز در مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش که با حضور مدیران و جمعی از کارشناسان و مدرسان آموزشی حوزه گردشگری از استان‌های مختلف در محل سالن آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تشکل‌های گردشگری باید همگرا و به یکدیگر نزدیک شوند و در موضوعات مختلف به زبان مشترک برسند. مسائل باید با برگزاری جلسات کارشناسی حل شود. شبکه میراث نیز به همین منظور راه اندازی شده است و هیچ خط قرمزی در هیچ کدام از سه حوزه نداریم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: با توجه به فرابخشی بودن گردشگری و نیاز به هماهنگی ۲۷ دستگاه اگر در مطالبات با یکدیگر همگرا نشویم نمی‌توانیم دیگر بخش‌ها را نیز با خود همراه کنیم.

وی پایه رقابت سازمان‌ها را آموزش و یادگیری عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای مدیریتی نظارت است، که البته پایه نظارت را آموزش است، یادگیری برای سازمان‌ها ضرورت است و رمز موفقیت آنها در یادگیرندگی و آموزش است.

ضرغامی با بیان اینکه در کشور تراکم قانون داریم، اما در مرحله اجرا و عمل دارای عقب‌ماندگی هستیم، بر تدوین رویه‌ها و آموزش تاکید کرد و ادامه داد: کشورهای پیشرفته رویه‌نویس و روش‌نویس هستند و ما در این حوزه‌ها ضعف داریم.

لغو روادید ایران با کشورهای خارجی در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد، راه ارتباط و نزدیک شدن مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است
وی به چالش مربوط به کمبود ناوگان هوایی اشاره و همکاری با ایرلاین‌های خارجی را به‌منظور تقویت خطوط و ناوگان هوایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: لغو روادید ایران با کشورهای خارجی در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد، راه ارتباط و نزدیک شدن مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به نقش روایت‌گری و آموزش اشاره کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم تمدن را در حوزه ارتباطات به زبان امروز برای نسل جوان تعریف کنیم به معنای از دست رفتن و به زیر خاک رفتن دوباره این آثار است.

ضرغامی به احصای ظرفیت آموزش گردشگری کشور و اتصال آنها به اجرا اشاره کرد و افزود: بودجه بیشتری نیز به حوزه آموزش اختصاص خواهیم داد که از ظرفیت‌های آموزش در حیطه گردشگری نهایت استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی با تبریک میلاد امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر گفت: پدری کردن گمشده امروز جامعه است، ما در برهوت اخلاق پدری هستیم و یکی از مشکلات ما همین است. کوچک‌ترها می‌خواهند پدری کنند که صلاحیت ندارند و آنها هم که باید پدری نمی‌کنند، اگر این خصوصیت در جامعه ما برقرار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. پدری کردن به معنای محبت، گذشت، فرصت جبران خطا و فرصت بازگشت است.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha