۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
اجرای پروژه دو هزار تنی ماهیان خاویاری در ساحل «چاپاقلی» خزر 
مدیر کل شیلات گلستان خبر داد

اجرای پروژه دو هزار تنی ماهیان خاویاری در ساحل «چاپاقلی» خزر 

گرگان- مدیر کل شیلات استان گلستان گفت:  پروژه دو هزار تنی ماهیان خاویاری در ۵۰ هکتار ساحل چاپاقلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بزودی احداث می شود.

به گزارش بازار، اسماعیل جباری امروز چهار شنبه در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان پروژه شیلاتی فارغ از سرمایه گذاری های بخش خصوصی افتتاح می شود.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: سال قبل برای اولین بار ۳۰۰ تن ماهی در قفس پرورش یافت که البته هدف گذاری ما پرورش هزار تن ماهی در قفس است.

وی بیان کرد: در سایت پرورش میگوی گمیشان امسال سه هزار و ۷۰۰ تن میگو تولید شد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال سه هزار نفر را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در گلستان ۹ مرکز عمل آوری که هر کدام ظرفیت دو هزار تن را دارند با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی فعال هستند.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: امسال بیش از ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در دریا رها سازی شده است.

جباری بیان کرد: در راستای توجه به بومیان دو مزرعه ۲۰ هکتاری به دانش آموختگان شیلات در شهر گمیشان واگذار شده و برای هر مزرعه سه میلیارد تومان تسهیلات بر مبنای تفاهم نامه ۷۰۰ میلیاردی با بنیاد برکت اعطا شد.

وی افزود: خوشبختانه شاهد عملیات اجرایی مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال بودیم که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز یک و ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز دو اجرایی می شود و منجر به تولید ۲۵۰ تن گوشت، هفت تن خاویار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خواهد شد.

به گفته وی، پروژه دو هزار تنی ماهیان خاویاری در ۵۰ هکتار ساحل چاپاقلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بزودی احداث می شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha