ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی چقدر افزایش یافته است؟

ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی چقدر افزایش یافته است؟

طبق گفته معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند و متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است.

به گزارش بازار، طی دو سال گذشته ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد که مهم ترین آن مخاطب است فراهم نبود. در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.

طبق گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده و دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.

در این راستا به تازگی، حامد منکرسی- معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند؛ اضافه کنم که متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است یعنی نه تنها حضور کاربران بلکه استفاده کاربردی از پیام‌رسان‌های داخلی رشد معناداری داشته است.

وی افزود: برخی از پیام رسانها رشد سریعتری را تجربه کرده اند، نظیر ایتا که با رشد ۹ برابری کاربران و ۱۵ برابری ترافیک همراه بوده است.

گفتنی است قابلیت اینترکانکشن (اتصال متقابل پیام رسان های داخلی) نزدیک به ۹ ماه است که راه اندازی شده و به گفته دبیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات - میزان استفاده از این قابلیت از ۲ میلیون کاربر فراتر رفته است.

آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha