۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش معافیت مالیاتی کسبه خُرد و بازاریان
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تشریح کرد

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش معافیت مالیاتی کسبه خُرد و بازاریان

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ مهترین مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در رابطه با اعمال معافیت‌ها مالیاتی در بودجه، گفت: ما در راستای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ معافیت مالیاتی کارمندان را سالانه ۱۴۴ میلیون یعنی تا سقف ۱۲ میلیون توماندر ماه تعیین کردیم از این رو نیاز بود تا معافیت مالیاتی کسبه خرد و بازاریان دستخوش تغییراتی شود.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه دولت پیش‌بینی شده بود که برای کسبه سالانه تا ۷۵ میلیون یعنی حدود هشت و نیم میلیون، معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود از این رو ما این رقم را در مصوبات کمیسیون به ۱۴۴ میلیون افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به دارایی افراد در قالب مستغلات تاکید کرد: کمیسیون در این بخش نیز مصوب کرد که کسانی که دارای مستغلات بوده - فردی خانه ای داشته و خانه‌اش را اجاره داده و زندگیش از آن تامین می‌شود- تا سقف ۱۰۰ میلیون معاف از مالیات باشند.

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به مصوبه کمیسیون درباره برقراری فوق العاده خاص برای گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده اند، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق کارمندان از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ در کنار این موضوع کمیسیون با برقراری فوق العاده خاص برای گروه‌های شغلی موافقت کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه داد: در قالب برقراری فوق العاده خاص، ۳۰۰۰ امتیاز حقوقی برای گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده‌اند، لحاظ خواهد شد. ۳۰۰۰ امتیاز پیش بینی شده در تمام زوایای حکم حقوقی گروه‌های شغلی تاثیر گذار خواهد بود. این افزایش حقوق، شرایط خوبی را برای کارمندان ایجاد کرده و فکر می کنیم که کاملا عادلانه است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: البته ممکن است کارکنان برخی از وزارتخانه‌ها و برخی از دستگاه‌ها عنوان کنند که حقوق کمتری دریافت کرده و باید حقوق آنها هم افزایش پیدا کند، اینکه گروهی از مشاغل حقوق کمتری گرفته و یا گروهی بیشتر می‌گیرند، در حوزه اختیارات مجلس نیست. لذا این دولت است که باید نظام عادلانه حقوق را پی ریزی کند.

حاجی بابایی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با برقراری فوق العاده خاص برای گروه‌های شغلی با دولت توافق لازم صورت گرفته و باید گفت مجلس و دولت به درستی پای کار این مسئله ایستاده اند و هماهنگی لازم را در این بخش مد نظر قرار خواهند داد.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha