۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
افزایش دام سنگین در دامداری های کشور| اصفهان رتبه های نخست تولید محصولات دامی را دارد
طی آذرماه ۱۴۰۲؛

افزایش دام سنگین در دامداری های کشور| اصفهان رتبه های نخست تولید محصولات دامی را دارد

اصفهان - در آذر ماه ۱۴۰۲ تعداد دام سنگین در دامداری های کشور افزایش یافته است که با توجه به وجود ۴۵۰ هزار رأس گاو و گوساله در استان اصفهان، تقریبا ۱۰ درصد دام سنگین کشور در این استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس گزارش مرکز ملی آمار، اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه ‌گیری فصلی تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) که در آذر ماه ۱۴۰۲ اجرا شد نشان می‌ دهد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری های کشور در آذر ماه ۵.۴۸ میلیون رأس شامل ۱.۵۰ میلیون رأس دام اصیل، ۲.۳۲ میلیون رأس دام آمیخته و ۱.۶۶ میلیون رأس دام بومی بوده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۱۹ هزار رأس افزایش یافته است.

در حقیقت در آذر ماه ۱۴۰۲ تعداد دام سنگین در دامداری های کشور افزایش یافته است و با توجه به وجود ۴۵۰ هزار رأس گاو و گوساله در استان اصفهان، تقریبا ۱۰ درصد دام سنگین کشور در این استان قرار گرفته است.

در پاییز امسال تعداد ۳۴۹ هزار رأس گوساله در دامداری‌های کشور متولد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٢ درصد افزایش داشته است.

تعداد گاو و گوساله پروار شده در پاییز سال‌جاری ۴۶۲ هزار رأس برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است. مقدار تولید شیر گاو در فصل پاییزسال‌جاری ۲.۱ میلیون تن برآورد شد که نسبت به مدت مدت مشابه سال قبل ٢٠ درصد افزایش داشته است.

اصفهان در رتبه های نخست تولید محصولات دامی

این آمار از این جهت برای استان اصفهان قابل اهمیت است که این استان جایگاه ممتازی در این عرصه دارد؛ اصفهان دارای رتبه اول تولید شیر خام، گوشت بوقلمون و تخم‌مرغ، رتبه دوم گوشت شترمرغ، رتبه پنجم گوشت مرغ، رتبه سوم عسل و رتبه چهارم گوشت قرمز است و ۲۸ شهرستان، ۱۲۱ شهر، دو هزار روستا را پوشش می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha