۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اختصاص ۸۵ درصد یارانه بلاعوض برای تقویت بخش کشاورزی
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تشریح کرد

اختصاص ۸۵ درصد یارانه بلاعوض برای تقویت بخش کشاورزی

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات بودجه ای امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، با اشاره به مصوبات بودجه‌ای صحن علنی مجلس گفت:پیرو مصوبه صحن علنی، مالیات واحدهای تولیدی ۷ واحد درصد کاهش پیدا کرد. این کاهش مالیاتی مشمول اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس در مصوبه دیگری دولت را مکلف به نوسازی قنوات و حوزه‌های کشاورزی مربوط به آبیاری نوین کرد. پیرو این مصوبه مقرر شد تا دولت ۸۵ درصد یارانه بلاعوض را برای تقویت بخش کشاورزی در نظر بگیرد.

زارع تصریح کرد: نمایندگان در مصوبه دیگری با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان راه و شهرداری‌ها برای انجام ماموریت‌ها موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: همچنین نمایندگان مصوب کردند که حق بیمه سالانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب برق، ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود که ۹۰ هزار تومان آن را مالکین از طریق قبوض برق پرداخت خواهند کرد. همچنین صحن علنی مصوب کرد که سر رسید وام‌های کشاورزی که تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسند، در سال ۱۴۰۳ تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از پرداخت سود، جریمه دیر کرد معاف شوند. از این رو مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع دولت برای جبران دیرکرد وام‌های کشاورزی در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه نمایندگان، بانک مرکزی مکلف شد تا ۳ درصد از مصارف هدفمندی یارانه‌ها را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه نقدی، اختصاص دهد.

زارع ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه صحن علنی مجلس سازمان برنامه و بودجه مکلف شد تمام اعتبار مورد نیاز جهت خرید گندم در سال آینده را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: همچنین نمایندگان مصوب کردند که حقوق ورودی حوزه تولید، اعم از ماشین آلات و تجهیزات مواد اولیه و واسطه ای و همچنین قطعات در سال آینده به ۲ درصد کاهش پیدا کند.

زارع بیان کرد: همچنین پیرو مصوبه صحن علنی مجلس واردات انواع خودروهای سواری برقی جهت نوسازی حوزه تاکسیرانی به داخل کشور مجاز شد. نمایندگان در مصوبه دیگری دولت مکلف کردند تا ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن را اخذ کرده و به نسبت در استان و شهرستان‌هایی که دارای معادن هستند، هزینه کند.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha