۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
یک کارخانه سمنان به تولید بازگشت | احیای واحدهای تولیدی
بعد از یک دهه ورشکستگی؛

یک کارخانه سمنان به تولید بازگشت | احیای واحدهای تولیدی

سمنان- کارخانه کاشی سمنان بعد از یک دهه تعطیلی و ورشکستگی، بالاخره به چرخه تولید بازگشت.

بازار، گروه استان ها: کارخانه کارشی و سرامیک سمنان که یک دهه تعطیل بود بالاخره با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی و قضایی و همچنین رفع موانع تولید، به تولید بازگشت.

این کارخانه در سال ۸۳ با حضور مسئولان وقت افتتاح شده بود و توانست در مدت کوتاهی تولید خوبی را نیز داشت باشد اما کم کم مشکلات در این کارخانه افزون شد و در نهایت شاهد تعطیلی این کارخانه بعد از ده سال بودیم.

بازگشت به تولید

محمد جعفر عبدالهی رییس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه مدیرعامل سابق این کارخانه توان اداره شرکت را نداشت، گفت: به دلیل اینکه نقدینگی لازم را در اختیار نداشت در نهایت حکم مزایده این کارخانه در سال ۱۴۰۰ صادر و برنده آن نیز مشخص شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه با مدیریت جدید به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: کارخانه کاشی سمنان در زمره کارخانه های صد درصد راکدی بود که به همت مسئولان و رفع موانع به تولید بازگشته است.

بومی سازی ۸۰ درصد از دستگاه های واقع در کارخانه و همچنین مهندسی معکوس برای راه اندازی کوره خوشبختانه در این کارخانه جواب داد و حالا تیم جدید مدیریت توانسته اند تولید خود را مجدد داشته باشند.

یک کارخانه سمنان به تولید بازگشت | احیای واحدهای تولیدی

احیای تولید و امید افزایی

به گفته مسئولان جدید کارخانه کاشی سمنان، این مجموعه توان صادرات محصولات تولیدی خود را نیز دارد و به همت جوانان بومی استان سمنان توانسته بخش مهمی از مشکلات را حل کند.

حالا یک کارخانه احیا شده دیگر در استان سمنان به چرخه تولید بازگشته است استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این کارخانه ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر را دارد و خوشبختانه به تولید بازگشته است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه ۱۶۷ کارخانه تولیدی صنعتی در دولت سیزدهم در سراسر استان سمنان احیا شده است، ابراز کرد: احیای واحد های تولیدی یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه احیای واحد های تولیدی خود یک نوع امید افزایی است، افزود: با افتخار باید اعلام کنیم که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک کارخانه صنعتی در مجموعه ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی تعطیل نشده است.

توان صادرات

استاندار سمنان با بیان اینکه کارخانه کاشی سمنان توان صادرات تولیدات خود را نیز دارد، ابراز کرد: هر متر مربع کاشی تولیدی این کارخانه دو دلار ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

هاشمی بیان کرد: کارخانه کاشی سرامیک سمنان با بهره مندی از مهندسی معکوس و تعمیرات داخلی دستگاه ها به به چرخه تولید بازگشته و تولیدات خود را از سر گرفته است.

مسئولان کاشی سمنان می گویند این کارخانه ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر را دارد اما در مرحله اول احیا و تولید توانسته اند برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کنند تا به مرور این ظرفیت را ارتقا بدهند.

ظرفیت های تولیدی

مدیرعامل کارخانه کاشی سمنان با بیان اینکه این کارخانه چهار خط تولید دارد، گفت: فعلا دو خط از این کارخانه راه اندازی شده و روزانه پنج الی شش هزار متر مربع کاشی در آن تولید می شود.

کاظم موسوی با بیان اینکه به مرور ظرفیت های تولیدی این کارخانه بازگشایی شده، بیشتر نیز خواهد شد، ابراز کرد: روزانه تولید این کارخانه باید به ۲۰ هزار متر مربع برسد.

وی با بیان اینکه این کارخانه می تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند، افزود: به مرور بر میزان افراد شاغل در این کارخانه افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۹٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha