۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن‌سازی فروریزش در تهران، تابستان ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن‌سازی فروریزش در تهران، تابستان ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

حیدری، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مراحل تدوین دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن‌سازی فروریزش در شهر تهران برای تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از تدوین دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن‌سازی فروریزش در مناطق مختلف شهری و مدهای حمل و نقلی در همکاری با شهرداری تهران خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مرکز بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران به عنوان قانون بالادستی، در خصوص تاب‌آوری شهرها مجموعه سیاستگذاری‌هایی را پایه‌ریزی کرده است بخشی از این سیاست‌ها را مقابله با فروریزش در مناطق شهری عنوان کرد.

حیدری گفت: دستورالعمل شناسایی، پیشگیری و ایمن‌سازی فروریزش در شهر تهران که در همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال تدوین است، تابستان ۱۴۰۳ نهایی خواهد شد تا بعد از تصویب لازم‌الاجرا شود.

وی گفت: ضرورت تدوین این دستورالعمل‌ها بعد از رخداد فرورریزش‌های متعدد (بیش از ۳۰۰ مورد گزارش شده) همچون فروریزش خیابان پیامبر اعظم، شهران و مولوی در شهر تهران، در برنامه قرار گرفت. بنابراین با مطالبات مردمی و پیگیری‌های مسئولان وقت، تدوین آن وارد مرحله اجرایی شد.

حیدری تاکید کرد: با ابلاغ این سند امکان کاهش مخاطرات ناشی از خطر فروریزش در مناطق با پتانسیل بالای فروریزش برای معابر، ابنیه مسکونی و شریان های حیاتی زیرسطحی فراهم می شود.

به گفته حیدری، بعد از تدوین نهایی و تصویب آن با ابلاغ این دستورالعمل متولیان ساخت و ساز کلان، مدیران شهری و ارگان‌های مرتبط با زیرساخت‌های شهری در شهر تهران ملزم به رعایت دستورالعمل هستند و در صورت بروز حوادثی از این دست امکان پیگیری قانونی و جبران خسارت برای حادثه دیدگان وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۹٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha