۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
فعالیت پایانه صادرات سوخت روسیه مختل شد

فعالیت پایانه صادرات سوخت روسیه مختل شد

فعالیت در یکی از پایانه صادرات سوخت روسیه واقع در دریای بالتیک معتلق به شرکت نواتک در پی حمله پهپادی اوکراین دچار اختلال شد.

به گزارش بازار، شرکت نواتک روسیه اعلام کرد که مجبور شده است فعالیت بخشی از عملیات خود در پایانه صادرات سوخت و مجتمع فرآوری آست لوگا (Ust-Luga) واقع در دریای بالتیک را به‌دلیل آتش‌سوزی ناشی از آنچه رسانه‌های اوکراینی حمله پهپادی اعلام کرده‌اند، متوقف کند.

بر اساس اعلام این شرکت روس، این مجتمع فرآوری که در سال ۲۰۱۳ میلادی راه‌اندازی شده است، در فرآیندی میعانات گازی را به نفتای سبک و سنگین، سوخت جت، سوخت کشتی و گازوئیل تبدیل می‌کند و از طریق پایانه‌ای در دریای بالتیک میعانات گازی و فرآورده‌های تولیدی آن را به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

نواتک بیشتر محموله‌های نفتا را راهی مقاصدی از جمله چین، سنگاپور، تایوان و مالزی در آسیا و سوخت جت را برای تحویل به خطوط هوایی ترکیه در استانبول ارسال می‌کند. د.

بنابر اعلام این شرکت روس مجتمع فرآوری آست لوگا در سال ۲۰۲۲ میلادی با پالایش ۶ میلیون و ۹۴۳ هزار تن میعانات گازی، ۶ میلیون و ۸۲۵ هزار تن انواع سوخت شامل ۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تن نفتای سبک و سنگین، یک میلیون و ۵۲ هزار تن سوخت جت و یک میلیون و ۴۸۷ هزار تن نفت کوره و گازوئیل مخصوص سوخت کشتی بود و ۷۸ هزار تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) تولید کرد.

کد خبر: ۲۶۹٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha