۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
عوارض صادراتی مواد معدنی برای تحقق اسناد بالادستی اقتصاد دانش بنیان
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

عوارض صادراتی مواد معدنی برای تحقق اسناد بالادستی اقتصاد دانش بنیان

وزارت اقتصاد اعلام کرد: دریافت عوارض صادراتی از مواد معدنی و محصولات معدنی براساس قانون و در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی در زمینه گسترش اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه صمت با عنوان «مصوبات فراقانونی، سد راه تولید» در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲ توضیحاتی را منتشر کرد.

در مطلب انتقادی روزنامه مذکور به حاشیه‌های وضع عوارض صادراتی پرداخته و از درخواست انجمن‌های فعال در حوزه صنایع معدنی مبنی بر لغو بخشنامه عوارض صادراتی برای کلیه محصولات زنجیره تولید معدن و صنایع معدنی یا اصلاح آن مطرح شده است.

در این ارتباط لازم توضیح است که در سالیان اخیر در قالب قانون بودجه سنواتی با هدف تقویت اقتصاد دانش بنیان و شکل گیری و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، معافیت مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی لغو و همچنین صادرات این مواد و محصولات مشمول پرداخت عوارض صادراتی شده که میزان قطعی این عوارض در دستورالعملی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران رسید، تعیین شده است. به عبارت دیگر دریافت عوارض صادراتی از مواد معدنی و محصولات معدنی براساس قانون و در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی در زمینه گسترش اقتصاد دانش بنیان است.

کد خبر: ۲۶۹٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha