۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کاهش قیمت جهانی نفت علیرغم ادامه تنش در خاورمیانه| دلیل اصلاح قیمت چیست؟
تحلیل بازار نفت؛

کاهش قیمت جهانی نفت علیرغم ادامه تنش در خاورمیانه| دلیل اصلاح قیمت چیست؟

در پی بدبینی ایجاد شده نسبت به چشم انداز رشد اقتصاد جهان و علیرغم عدم فروکش تنش های ژئوپولیتیکی خاورمیانه، قیمت نفت طی روز دوشنبه با اندکی کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی بدبینی ایجاد شده نسبت به چشم انداز رشد اقتصاد جهان و علیرغم عدم فروکش تنش های ژئوپولیتیکی خاورمیانه، قیمت نفت طی روز دوشنبه با اندکی کاهش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت دریای برنت با ۰.۳ درصد کاهش به ۷۸.۳۳ دلار در هر بشکه رسیده و قیمت نفت وست تگزاس نیز با ۲۸ سنت ریزش به ۷۳.۱۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

همچنین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس در قراردادهای آتی تحویل ماه فوریه به ۷۳.۱۳ دلار کاهش یافته و این در حالیست که قیمت این نفت در قراردادهای آتی ماه مارس باز هم کاهش بیشتر را تجربه کرده و به ۷۳.۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

«تونی سیکامور» تحلیلگر ارشد هلدینگ IG بانک در خصوص چرایی اصلاح قیمت نفت در بازارهای جهانی، معتقد است که علیرغم افزایش تنش در خاورمیانه، میزان تقاضای نفتی در سطح جهانی کاهش یافته که همین موضوع منجر به نزولی شدن روند قیمت طلای سیاه شده است.

همچنین به نظر می رسد، آثار افزایش قیمت نفت در روزهای جمعه و شنبه که ناشی از حمله یک پهپاد انتحاری اوکراین به یکی از ترمینال های نفتی دریای سیاه بود نیز تا حدی کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha