۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
تولید نان کامل سبوس دار در گلستان | ۳ کارخانه به این منظور شناسایی شدند
مدیر کل غله گلستان خبر داد

تولید نان کامل سبوس دار در گلستان | ۳ کارخانه به این منظور شناسایی شدند

گرگان- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از تولید نان کامل سبوس داردر گلستان خبر داد و گفت: در گلستان سه کارخانه با خط تولید آرد کامل و سبوس گیری چهار درصد شناسایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، روح اله مهری در کارگروه آرد و نان استان که به ریاست علی محمد زنگانه استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در استان سه کارخانه آرد شناسایی شده اند که خط تولید آرد کامل با سبوس گیری چهار درصد را دارند و بزودی با استفاده از ظرفیت این کارخانه‌ها نان کامل سبوس دار در استان تولید می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: در هر شهرستان یک نانوایی آمادگی دارد تا با آرد کامل، نان پخت و به مردم عرضه کند.

وی گفت: نان‌های سبوس‌دار یا نان تیره که با آرد کامل تهیه می‌شوند، نسبت به نان تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارند.

گفتنی است، نان سبوس‌دار سرشار از املاح معدنی مانند آهن، منیزیم، سیلیسیم، کلسیم و فسفر بوده و انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه B را داراست و گفته می‌شود نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده، از ۴۴ ماده مورد نیـاز بـدن ۴۰ مـورد آن در نـان کامل و سبوس‌دار وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha