لزوم تقویت صادرات و ایجاد بازارهای بین‌المللی برای عرضه محصولات ایرانی
رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد

لزوم تقویت صادرات و ایجاد بازارهای بین‌المللی برای عرضه محصولات ایرانی

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز در یک میزگرد اقتصادی رادیویی بر لزوم تقویت صادرات و ایجاد بازارهای بین‌المللی برای عرضه محصولات ایرانی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق البرز، سید محمدباقر رضوی تقوی در یک میزگرد اقتصادی در رادیو البرز بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی بخش خصوصی با دولت‌ سابقه‌ای بیش از ۱۲۰ سال در این عرصه دارند و همیشه سعی بر این بوده است که در صدور بخش‌نامه‌ها، قوانین و مقررات به اثرگذاری این موارد بر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی توجه جدی شود.

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در راستای حمایت از بخش خصوصی و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط به نفع فعالان این عرصه در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، گفت: بر اساس این قانون، اتاق‌های بازرگانی به عنوان مادر تشکل‌ها و مشاور سه قوه تعریف شده‌اند و هیچ بخش‌نامه و دستورالعملی دولتی نباید بدون مشورت و نظرخواهی از اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی تدوین یا اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز از حیث تعداد برگزاری جلسات ماهانه شورای گفت‌وگو در سطح کشور استانی پیش‌رو است، عنوان کرد: در این زمینه پس از بررسی چالش‌ها و مشکلات طرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در نشست کمیسیون‌ها و تشکل‌های تخصصی ذیل اتاق بازرگانی و یا جلسات کارشناسی شورای گفت‌وگو در نشست‌های رسمی این شورا و در حضور استاندار بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از این میزگرد اقتصادی در خصوص مشکلات صنعت نساجی استان در زمینه تامین مواداولیه و ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد: در یک بازه زمانی مشخص به دلیل تولید گسترده پنبه در کشور از جمله استان گلستان صادرکننده این محصول بودیم اما در سال‌های اخیر با چالش کمبود آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به طرحی که دولت در راستای توسعه کشت‌ پنبه در کشور مدنظر دارد، گفت: با این اقدام بخش مهمی از چالش‌های فعالان صنعت نساجی در زمینه تامین این ماده اولیه حل می‌شود.

رضوی تقوی با اشاره به سمینار آموزشی که اخیرا در خصوص آشنایی فعالان تولیدی و صنعتی در زمینه استفاده از خدمات اعتبار اسنادی(اِل سی) داخلی در سیستم بانکی کشور در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، افزود: تولیدکنندگانی که با مشکل تامین هزینه خرید مواداولیه مواجه هستند، می‌توانند از اعتبار اسنادی داخلی استفاده کرده و نقدینگی لازم را از بانک دریافت کنند.

وی عنوان کرد: اعتبار اسنادی داخلی خدمت بسیار بزرگی است که فعالان بخش خصوصی می‌توانند با داشتن شرایط لازم از این خدمات بانکی استفاده کنند.

رضوی تقوی در بخش دیگری با اشاره به بهره‌مندی اعضاء حقیقی و حقوقی بخش خصوصی از خدمات مختلف اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در امور مالی، بانکی، بیمه، حقوقی و کشاورزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارتباطی در زمینه تسهیل صادرات و مراودات بین‌المللی از جمله رسالت‌های اتاق بازرگانی البرز در قبال اعضاء است.

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز همچنین بر انجام اقدامات لازم در راستای تقویت صادرات و ایجاد بازارهای بین‌المللی عرضه محصولات ایرانی که موجب سودآوری برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی است، تاکید کرد.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha