۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
بررسی راه‌های تقویت مالی پروژه‌های آب و فاضلاب و سازگاری با تنش آبی
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد

بررسی راه‌های تقویت مالی پروژه‌های آب و فاضلاب و سازگاری با تنش آبی

خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی راه‌های تقویت مالی پروژه‌های توسعه‌ای بخش آب و فاضلاب و سازگاری با تنش آبی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به نشست مشترک تعدادی از نمایندگان عضو این مجمع با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، گفت: در این نشست، مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با ارائه گزارشی درباره وضعیت منابع تأمین‌کننده آب استان و تداوم پدیده خشکسالی برای چهارمین سال پیاپی، شرایط تامین آب جمعیت ۱۸ میلیون نفری استان تهران در ماه‌های پیش رو را، بسیار سخت خواند و بر لزوم تقویت منابع مالی برای تسریع در اجرای پروژه‌های تأمین آب تأکید کرد.

خضریان یکی از مباحث مطرح شده در این نشست را محدودیت‌ ایجاد شده در استفاده از منابع مالی تبصره ۳ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در متن نهایی مصوبه لایحه برنامه هفتم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: براساس گزارش شرکت آبفای استان تهران، این محدودیت‌ میزان تأمین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب از محل تبصره یادشده را در طول اجرای برنامه هفتم توسعه به میزان حداکثر ۱۰ درصد تعیین کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون ۶۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۳ قانون یادشده در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای مهم این شرکت ازجمله آبرسانی به تهران از سد ماملو، آبرسانی اضطراری شهر تهران، طرح رینگ تهران (حضرت قمر بنی‌هاشم) و ... سرمایه‌گذاری شده است که در صورت اعمال محدودیت یادشده، منابع مالی برای تکمیل این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های توسعه‌ای در آینده به شدت کاهش خواهد یافت.

خضریان با اشاره به اتفاق نظر نمایندگان استان تهران و مسئولان استانداری و شرکت آب و فاضلاب این استان درباره اولویت موضوع آب در نظام بودجه‌بندی کشور، گفت: در این نشست مشترک، با تشریح راهکارهای قانونی تأمین منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب ازجمله امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید پساب، تعدیل قیمت‌ها با هدف بهبود الگوی مصرف و کاهش هدررفت در شبکه‌های توزیع، پیشنهاد شد دولت به صورت ماده واحده برای اصلاح تبصره ۳ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب وارد عمل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح کرد: در پایان این نشست، مقرر شد براساس یک کارگروه کارشناسی و مشترکت میان مجمع نمایندگان استان تهران، مسئولان استانداری و شرکت آبفای استان تشکیل شده و پیشنهاداتی در زمینه رفع محدودیت ایجاد شده برای استفاده از ظرفیت تبصره ۳ و سایر راهکارهای قانونی تقویت منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب جمع‌بندی شود و از سوی دولت و مجلس پیگیری شود.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha