۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم باید ابلاغ می‌شد
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم باید ابلاغ می‌شد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ خرید تضمینی گندم که در شورای قیمت گذاری تعیین شده بود باید توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شد.

به گزارش بازار، رحمت اله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در باره قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ خرید تضمینی گندم که در شورای قیمت گذاری تعیین شده بود باید توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت مبلغی را تحت عنوان تشویقی به کشاورزان گندمکار پرداخت کند هم اکنون آن را ابلاغ کنید، عنوان کرد: یکی از اثرات تعیین نرخ منطقی خرید تضمینی توسط شورای قیمت گذاری تحویل بخش قابل توجهی از گندم تولیدی به سیلوهای دولتی بود که برای کشاورزان انگیزه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی را در خصوص تعیین نرخ پایین خرید تضمینی گندم به کمیسیون کشاورزی دعوت می‌کنیم تا این موضوع شفاف شود، ادامه داد: به صورت شفاهی اعلام می‌کنند که مبلغ ۲ هزار تومان به عنوان مشوق درنظر گرفته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان قیمت گندم تولیدی در کشور را با نرخ جهانی آن مقایسه کرد زیرا هزینه کاشت، داشت و برداشت آنها با یکدیگر اختلاف زیادی دارند، تصریح کرد: کشور ما با محدودیت ارزی و تورم ۴۶ درصدی مواجه است، از سوی دیگر کشاورزان نیز باید معیشت را تامین و قدرت خرید خود را حفظ کنند.

کد خبر: ۲۶۸٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha