۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
فرودگاه بین‌المللی دبی، صدرنشین بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان

فرودگاه بین‌المللی دبی، صدرنشین بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان

فرودگاه بین‌المللی دبی، رقیب آمریکایی خود یعنی فرودگاه «آتلانتا» را از صدر بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان کنار زد.

به گزارش بازار، فرودگاه بین المللی دبی، همتای آمریکایی خود، هارتسفیلد آتلانتا، را از رتبه اول بزرگترین فرودگاه‌های جهان در شاخص ظرفیت کل صندلی در پروازهای بین المللی و داخلی کنار زد.

بر اساس گزارش ماهانه منتشر شده توسط OAG، سازمان بین‌المللی که داده‌های مربوط به فرودگاه‌ها و خطوط هوایی را ارائه می‌کند، این برای اولین بار است که بیش از پنج میلیون صندلی (۱۰ میلیون صندلی رفت و برگشت) برنامه‌ریزی شده را در پروازهای خروجی ژانویه امسال ثبت می‌کند.

فرودگاه بین المللی دبی از نظر ظرفیت پروازهای بین المللی در صدر فرودگاه‌های جهان قرار دارد، اما در حال حاضر در صدر شاخص کلی ترافیک پرواز (بین المللی و داخلی) نیز قرار دارد که ترافیک هوایی در دبی بین المللی در درجه اول به سفرهای بین المللی محدود می‌شود، که نشان دهنده رشد فوق العاده‌ای است که فرودگاه همچنان به عنوان بزرگترین مرکز حمل و نقل در جهان به ثبت می‌رساند.

برای سومین ماه از اواسط سال گذشته، ظرفیت صندلی در پروازهای فرودگاه بین المللی دبی از مرز پنج میلیون صندلی در ماه فراتر رفته است.

این در شرایطی است که فرودگاه همچنان با توجه به افزایش تعداد پروازها، افتتاح ایستگاه‌های جدید بیشتر، علاوه بر پروازهای بیشتر به و از فرودگاه، به ثبت نرخ‌های رشد قوی ادامه می‌دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرودگاه بین‌المللی دبی در ژانویه ۲۰۲۴ با ظرفیت پنج میلیون صندلی به‌عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه جهان رتبه‌بندی شد» و اشاره کرد که «فرودگاه بین‌المللی دبی» «قبلاً در رتبه‌های دوم و سوم در سال ۲۰۱۹ قرار داشت».

کد خبر: ۲۶۸٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha