۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کشور نیازمند وزارت بازرگانی است
رییس سازمان برنامه و بودجه:

کشور نیازمند وزارت بازرگانی است

ساری- رییس سازمان برنامه و بودجه با اظهار اینکه کشور نیازمند وزارت بازرگانی است، گفت: مساله تجارت داخلی بارز و متمایز است.

به گزارش خبرنگار بازار، داود منظور در شورای برنامه ریزی مازندران با اظهار اینکه کشور نیازمند وزارت بازرگانی است، تصریح کرد: مساله تجارت داخلی امری بارز و متمایز است و نمی‌ توانیم تجارت داخلی کشور را در حوزه وزارت صمت یا جهاد ادغام کنیم زیرا وزارت جهاد کشاورزی باید متولی حمایت از تولید، پشتیبانی و ترویج کشاورزی مدرن و دانش پایه باشد.

وی گفت: تجربه چند سال گذشته نشان داد وزارت جهاد کشاورزی تاجر خوب و پشتیبانی کننده خوبی برای تجارت نیست و تعجب ما از مجلس این بود که چرا لایحه دولت درباره وزارت بازرگانی را مسکوت گذاشته است و کشور نیازمند تدبیر و همراهی دولت و مجلس دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: باید برای رسیدن به تورم تک رقمی تلاش کنیم و در سیاست‌ های کلی برنامه هفتم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است و در سیاست های ارزی و پولی باید به سمت ثبات که نماد آن تورم پایین است، حرکت کنیم.

وی گفت: تورم نقطه به نقطه در سال گذشته به ۱۱۰ درصد بود و امروز به ۳۹ درصد رسیده است و سال آینده تورم باید به دامنه ۲۵ تا 30 درصد برسد و تا پایان برنامه تورم تک رقمی شود.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha