۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
سرمایه گذاری ۱۷۶ میلیارد تومانی در بخش گردشگری| ۱۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود
معاون مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

سرمایه گذاری ۱۷۶ میلیارد تومانی در بخش گردشگری| ۱۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود

سنندج – وطن دوست، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از سرمایه گذاری ۱۷۶ میلیارد تومان در پروژه های بخش گردشگری این استان خبر داد.

آرمان وطن دوست در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های کردستان در زمینه گردشگری، بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری کردستان و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی یکی از اولویت های اداره کل به شمار می رود.

وی ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون و به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه تأسیسات گردشگری استان، ١٢٧ مورد موافقت‌نامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به این‌که حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌ شده برای بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری ١٧٦ میلیارد و ٦٧١ میلیون تومان است، اظهار کرد: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته زمینه برای توسعه این بخش فراهم شود. پ

وی به میزان اشتغال ایجاد شده با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا در بخش گردشگری استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ٥٦٥ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: موافقت اصولی‌های مذکور در قالب احداث هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی و ... در سطح استان کردستان برای سرمایه‌گذاران صادر شده است.

وطن ‌دوست با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت ‌های گردشگری عاملی برای رونق اقتصادی و اشتغال ‌زایی در این بخش است، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت از طرح ‌ها و پروژه ‌های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت گردشگری در استان باشیم.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha