۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
۲۰ درصد اعتبارات کشور صرف آب، کشاورزی و محیط زیست می‌شود
رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه وبودجه:

۲۰ درصد اعتبارات کشور صرف آب، کشاورزی و محیط زیست می‌شود

تبریز- رئیس امور آب، کشاورزی و حیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۲۰ درصد اعتبارات کشور صرف آب، کشاورزی و محیط زیست می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ابراهیم نیا ظهر پنج شنبه در نشستی با سرپرست سازمان و مدیران بخش آب، کشاورزی و محیط زیست استان، اظهار کرد: توسعه، به مفهوم تحول مستمر و دینامیک است که حاصل آن باید رفاه و رضایت باشد و تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که مردم احساس رضایتمندی و شرافتمندی داشته باشند.

وی اعلام کرد: استجازه مقام معظم رهبری را اخذ کرده ایم که رقم مناسبی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار امور آب و کشاورزی قرار خواهد گرفت.

ابراهیم نیا ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان اعتبار آب، کشاورزی و محیط زیست است و در واقع ۲۰ درصد اعتبارات کشور صرف این امور می‌شود که باید تأثیرات خود را در تحرک اقتصاد ملی نشان دهد.

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در عین حال خاطرنشان ساخت: در بخش آب کشور به میزان ۹۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد؛ این درحالی است که کل اعتبار درج شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان است. با این اوصاف چاره‌ای نیست جز اینکه به سمت اولویت بندی پروژه‌ها برویم.

تزریق اعتبار مناسب به مجتمع‌های آبرسانی روستایی

ابراهیم نیا ابراز داشت: برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی ابلاغ اعتبار شده و تزریق اعتباری مناسبی به این مجتمع‌ها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم دو سنجه برای آب کشاورزی لحاظ شده است؛ افزود: باید برداشت آب کشاورزی از ۸۳ میلیارد متر مکعب در سال اول برنامه را به ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال آخر برنامه کاهش دهیم و در ۹۰ درصد هفت قلم محصول اساسی به خودکفایی برسیم که تحقق این اهداف نیازمند همت و عزم جدی ملی است.

تأمین آب شرب تبریز نماز قضای ۲۰ ساله!

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه صحبت‌های خود مسئله تأمین آب شرب تبریز را نماز قضای ۲۰ ساله خواند و تصریح کرد: از دهه ۸۰ بحث انتقال آب ارس به تبریز مطرح بوده که هیچ گاه به سرانجام نرسیده است؛ اما در شرایط کنونی بحران آب تبریز، هر چه سریع‌تر باید انتقال آب ارس صورت گیرد.

ابراهیم نیا احداث سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی با بالاترین کیفیت در نقطه صفر مرزی را نماد غرور ملی دانست و بر ضرورت رسیدگی سریع به موضوع آلودگی رودخانه ارس، سلامت محصولات تولیدی حاشیه این رودخانه و توانمندسازی جمعیت ساکن در منطقه تاکید کرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha