۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
فروشندگان آنلاین صنایع دستی وام با سود ۱۰ درصد می گیرند
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی:

فروشندگان آنلاین صنایع دستی وام با سود ۱۰ درصد می گیرند

بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از پرداخت وام باسود ۱۰درصد به فعالان حوزه صنایع دستی خبرداد و اعلام کرد: این تسهیلات با ۶ماه تنفس و دو سال بازپرداخت مختص سایت های فروش محصولات است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ارسال پرونده مهارت ساخت و نواخت سنتی عود، جشن مهرگان و مینیاتور به اجلاس ۲۰۲۰ یونسکو گفت: فاز نخست مجتمع فرهنگی و گردشگری شمس تبریزی تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد و اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تزریق بودجه به این عملیات عمرانی بر عهده سازمان برنامه و بودجه و استانداری است، عنوان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که با تزریق قطره چکانی بودجه، فرآیند ساخت به کندی پیش می رود. مجتمع فرهنگی و گردشگری شمس تبریزی یک پروژه جهانی است و چون خوی که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، هم مرز با کشورهای همسایه است، می تواند سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی باشد.

ثبت ملی ۱۲ خانه مشاهیر در سطح کشور
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این وزارت خانه در هفته گذشته بیان کرد: ثبت ملی ۱۲ خانه مشاهیر در سطح کشور یکی از اقدامات مهم محسوب می شود. در حال حاضر ۲۰۰ خانه متعلق به مشاهیر در سطح کشور ثبت ملی شده‌ اند و از آن ‌ها حفاظت می شود. البته تعداد دیگری از خانه های مفاخر نیز در دست ورثه قرار دارند که مردم باید حفاظت از آن ‌ها را بر عهده بگیرند.

وی با ذکر نمونه ای بیان کرد: در هفته گذشته شاهد تخریب بخشی از منزل مرحوم مشکاتیان بودیم و این منزل از آن دست اماکنی بود که در اختیار وراث قرار داشت. وراث این منزل را به بخش خصوصی فروخته بود و بخش خصوصی هم اقدام به تخریب می کرد که خوشبختانه جلوی آن گرفته شد.

فیلتر ۶۸سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی
بای از فعالیت های این وزارت خانه در فضای مجازی گفت و اشاره کرد: طی سه ماه نخست امسال ۸۶ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی فیلتر شد. وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اهتمام دادستان کل کشور به سامانه برخط دادستانی دسترسی پیدا کرد و این امکان به وجود آمد که بلافاصله بعد از تشکیل عمل مجرمانه در فضای مجازی، مداخله کند و به سرعت برخورد قانونی صورت بگیرد. در سال گذشته نیز بیش از ۱۸۰ سایت متخلف فیلتر شد.

وی اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته تالار مشاهیر ورزش را افتتاح کردیم که یک نوع موزه محسوب می شود. در این تالار تندیس قهرمانان ورزشی کشور قرار دارد. در افتتاح این تالار هم وزارت میراث فرهنگی و هم وزارت ورزش و امور جوانان دخیل بودند.

تعداد موزه های کشور به ۸۰۰ رسید
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تعداد موزه های کشور در حال حاضر به ۸۰۰ عدد رسیده است، اظهار کرد: شاهد ورود بخش خصوصی و اقبال جوانان به حوزه موزه داری کشور هستیم.

وی به مجموعه فعالیت های صورت گرفته در حوزه صنایع دستی نیز اشاره و عنوان کرد: برنامه های هدف داری برای گسترش بازارهای تخصصی آنلاین صنایع دستی وجود دارد و در این راستا نخستین نشست هم اندیشی در حوزه سایت های تجارت الکترونیک فعال در حوزه صنایع دستی را برگزار کردیم.

بای ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ وب سایت رسمی در ۱۹ استان کشور فعالیت می کنند و بیش از ۳۰۰ بستر غیر رسمی فروش محصولات را در بخش های غیر دولتی داریم اما قطعاً آمار غیر رسمی بیش از این تعداد است. تلاش وزارت میراث فرهنگی، شناسایی و ساماندهی و همچنین جهت دهی منطقی در استفاده از فضای مجازی به سود فعالان صنایع دستی کشور است.

وی از پرداخت وام با سود ۱۰ درصدی به فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و اعلام کرد: این تسهیلات با شش ماه تنفس و دو سال باز پراخت و با هدف حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سایت های فروش محصولات صنایع دستی صورت می گیرد.

اقامت بیش از ۵ میلیون نفر شب در مراکز رسمی
علیرضا بای به سراغ حوزه گردشگری نیز رفت و گفت: خرداد گذشته پنج میلیون نفر شب اقامت را در کل کشور ثبت کردیم و با توجه به اینکه ایام نوروز حداقل سفرها صورت گرفت، این نشان می داد مردم چه میزان مستعد سفر هستند.

وی افزود: تعداد اقامت کنندگان در مراکز اقامتی کشور در خرداد سال جاری در مجموع پنج میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۷۹ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتل و زائر سرا و خانه مسافر و مجتمع های گردشگری بود. در این مدت بالای ۱۱ هزار بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام دادیم.

کد خبر: ۲۶٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha