۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
فروش بیش از ۱۳۰ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان اصفهان
به شکل مدت دار ۶ ماه انجام می شود؛

فروش بیش از ۱۳۰ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان اصفهان

اصفهان - نیلفروش، مدیر کل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: به منظور حمایت از دامداران و مرغداران در آستانه سال نو ۱۳۰ هزار تن نهاده جو و ذرت به صورت مدت دار ۶ ماهه به آنها تحویل می شود.

مهدی نیلفروش در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتفاق خوشایندی که در سنوات گذشته سابقه نداشته است حمایت از دامداران و مرغداران و تحویل مدت دار نهاده ها به آنها است به نوعی که نهاده جو شش ماهه و ذرت هشت ماهه تحویل می شود و در اجرای این طرح استان اصفهان پیشتاز بوده است.

وی افزود: در حال حاضر تحویل ۱۳۰ هزار تن نهاده جو و ذرت به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است و این روند در طول روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با بیان اینکه از این میزان شامل حدود ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و ۵۶ هزار و ۵۰۰ تن جو خواهد بود، بیان کرد: روزانه قراردادهایی با دامداران و مرغداران منعقد و نهاده ها از طریق سه انبار در حال تحویل است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات نقدینگی دامداران این فرصت ۶ ماهه در ماههای پایانی سال و ابتدایی سال آتی بسیار امیدوارکننده است و اثرات آن را در بخش تولید در ماه های آتی شاهد خواهیم بود.

تسویه تسهیلات با تحویل مرغ منجمد توسط مرغداران

نیلفروش تاکید کرد: در قبال ذرت تحویلی به مرغداران، این فرصت فراهم شده است که آنها با تحویل مرغ منجمد تسهیلات در نظر گرفته شده را تسویه کنند.

وی گفت: بر این اساس در دوره قبل(دو ماه پیش) حدود دو هزار ۲۹۰۰ تن مرغ از این طریق ذخیره و طی یک ماه گذشته حدود ۶۶۰ تن مرغ به بازار تزریق شد که این روند ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با اشاره به اینکه اکنون نرخ مصوب دولتی خرید مرغ منحمد ۷۳ هزار تومان است، تاکید کرد: مرغ آرین را با قیمت ۱۲ درصد بیشتر از مرغداران خریداری می کنیم و با توجه به یارانه دولتی با قیمت ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.

توزیع ۲۱۷ هزار تن نهاده میان دامداران و مرغداران از ابتدای سال جاری

نیلفروش بیان داشت: از ابتدای سال جاری نیز ۲۱۷ هزار تن نهاده میان دامداران و مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان میان دامداران و مرغداران توزیع شده است.

وی ادامه داد: وظیفه ما تامین، ۱۰ تا ۱۵ درصد نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران است و تامین مابقی نهاده های مورد نیاز برعهده بخش خصوصی است اما در حال حاضر این شرکت ۲۵ درصد و در برخی ماه های خاص ۴۰ درصد نیاز بازار را نیز تامین کرده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha