۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
برگزاری اجلاس جهانی پایداری فولاد| کربن زدایی و تولید فولاد سبز؛ اصلی ترین موضوع رویداد بین المللی

برگزاری اجلاس جهانی پایداری فولاد| کربن زدایی و تولید فولاد سبز؛ اصلی ترین موضوع رویداد بین المللی

در حالی اجلاس جهانی پایداری فولاد امروز برگزار می شود که کارشناسان می گویند: این اجلاس فرصتی برای جمع آوری اطلاعات بازار در مورد آخرین روندها و فناوری های فولاد سبز فراهم می کند.

بازار؛ گروه صنعت: اجلاس جهانی پایداری فولاد ۲۰۲۴ که توسط Apex International برگزار شد، امروز چهارشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شد. این رویداد برای صنعت فولاد مهم است زیرا هدف آن برجسته کردن مسیر به سوی آینده ای پایدار است. این اجلاس فرصتی برای جمع آوری اطلاعات بازار در مورد آخرین روندها و فناوری های فولاد سبز فراهم می کند.

بررسی نقشه راه کربن زدایی در اجلاس جهانی پایداری فولاد ۲۰۲۴

به گزارش «استیل رادار» در این اجلاس که با بیش از ۲۰ سخنران، ۳۰۰ شرکت کننده برگزار می شود موضوعات مختلفی از جمله «نقشه راه کربن زدایی برای فولاد و سنگ آهن در سناریوی صفر خالص ۲۰۵۰، پایداری در تولید آهن و فولاد، تلاش های اتحادیه اروپا برای احیا و کربن زدایی صنعت فولاد، تاثیر تقاضا برای فولاد سبزترتولید، پایداری فولاد ضد زنگ، نقش بازیافت در ارتقای پایداری، استفاده از فناوری های جدید در تولید فولاد و پویایی بازار جهانی قراضه و فلزات در کربن زدایی صنعت فولاد» پوشش داده شده است.

همچنین در این رویداد، موضوعات دیگری همچون کربن زدایی فولاد و فروآلیاژها برای سوخت های هوایی و مواد شیمیایی پایدار، احیای صنعت فولاد اتحادیه اروپا، تقاضای بازار برای فولاد سبزتر، فولاد ضد زنگ پایدار، بازیافت در صنعت فولاد، فشار بر زنجیره های تامین تولید برای سبز شدن و کربن زدایی، بحران انرژی اروپا و تاثیر آن بر اهداف ESG، دیجیتالی شدن زنجیره ارزش فولاد برای حمایت از تحول سبز و جایگزینی زغال سنگ فسیلی و کک با بیوکربن تجدید پذیر در تولید فولاد مطرح شده است.

گفتنی است صنعت فولاد سهم قابل‌ توجهی در انتشار جهانی دی‌ اکسید کربن دارد، به‌گونه‌ ای که تخمین زده می‌ شود فرآیند فولاد سازی به‌ تنهایی بین ۶ تا ۷ درصد از کل گازهای گلخانه‌ ای در سراسر جهان را تولید می‌کند. با افزایش فشار برای کاهش تأثیرات بر محیط‌ زیست، به‌ ویژه زمانی که صحبت از فولاد سازی اولیه می‌ شود، کارشناسان صنعت در تلاش هستند تا انتشار دی‌ اکسید کربن را کاهش دهند. دستیابی به این مهم از طریق جایگزین کردن مواد جدیدی که آلاینده‌های کمتری دارند امکان‌پذیر است و لذا صنعت جهانی فولاد در پی کربن زدایی از صنعت فولاد و تولید فولاد سبز هستند.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha