۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۱۰۰ درصد مجوزهای کسب و کار از درگاه ملی صادر می شود| حذف مجوز کاغذی در اردبیل
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۱۰۰ درصد مجوزهای کسب و کار از درگاه ملی صادر می شود| حذف مجوز کاغذی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: صد درصد مجوزهای کسب و کار در استان اردبیل از طریق درگاه ملی و در کوتاه‌ترین زمان صادر می شود.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با محوریت وزارت اقتصاد و دارایی تلاش بر این بوده تا صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شود.

وی با بیان اینکه در این فرآیند حذف مجوز کاغذی را برای فعالان اقتصادی در استان شاهد هستیم، تصریح کرد: از سال آینده به صورت صد درصد مجوز کاغذی از چرخه خارج شده و فعالان اقتصادی به راحتی و از طریق درگاه ملی مجوزها می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

داشتن شناسه یکتا جزو الزامات شروع فعالیت اقتصادی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل ضرورت ثبت نام تمامی صاحبان کسب و کار را برای دریافت شناسه یکتا یادآور شد و گفت: داشتن شناسه یکتا جز الزامات شروع فعالیت اقتصادی است و طی دو ماه پایانی سال تلاش بر این است تا بستر لازم برای این کار به صورت کامل فراهم آید.

نژادمحمد با بیان اینکه قوانین مخل کسب و کار در قالب هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزها از میان برداشته شده و شرایط سهلی را برای فعالان اقتصادی شاهد هستیم، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری با داشتن شرایط لازم می توانند از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کرده و در کوتاهترین زمان کمتر از ۴۸ ساعت مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این بستر نه تنها شفاف سازی و تسهیل شرایط را شاهد هستیم بلکه پاسخگویی در کوتاهترین زمان انجام می شود و ما بستر کار مطلوب و کیفی را برای فعالان حوزه های مختلف مهیا کردیم.

نژادمحمد به عملکرد ۹ ماهه استان در حوزه صدور مجوزها اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری در درگاه ملی مجوزها برای استان اردبیل ثبت شده که ۱۴ هزار و ۱۲۹ مورد آنها منجر به صدور مجوز شده و ۹۴۴ مورد از متقاضیان انصراف دادند.

۱۰۰ درصد مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی صادر می شود

وی اضافه کرد: در حال حاضر صد درصد مجوزهای کسب و کار در این استان از طریق درگاه ملی صادر می شود و این درگاه با هدف تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری و تقویت فضای کسب و کار کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

نژادمحمد به حذف برخی از شروط ناهنجار در فرآیند صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تلاش انجام شده و همراهی دستگاه های مختلف شاهد تسهیل روند صدور مجوزها در استان هستیم.

وی به ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی نیز اشاره کرد و افزود: در صورتی که متقاضیان نارضایتی از فرآیند صدور مجوزها داشته باشند، می توانند شکایت خود را در سامانه درگاه ملی ثبت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل رضایتمندی فعالان اقتصادی را از بستر فراهم شده در قالب درگاه ملی مجوزها یادآور شد و خاطرنشان کرد: در تکمیل این فرآیند ماه های آینده خبرهای خوشی نیز برای سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۸٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha