۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری در اردبیل پرداخت می شود
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل:

ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری در اردبیل پرداخت می شود

اردبیل- شیرزاد، مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی اردبیل گفت: ماهیانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان به بیمه شدگان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.

افشین شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اظهار اینکه ۵۸ هزار و ۵۶۰ نفر از تأمین اجتماعی استان اردبیل ماهانه مستمری می گیرند، تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران تبعی تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز ۴۳ هزار و ۷۲۵ نفر هستند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی اردبیل از برقراری مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای سه هزار و ۷۹۰ نفر برقراری مستمری بازنشستگی، بازماندگی و از کارافتادگی را شاهد هستیم.

شیرزاد افزود: تمام تلاش سازمان تأمین اجتماعی بر این است تا با پرداخت بهنگام اسباب رضایت مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آمده و امکان ارائه خدمات مطلوب تر برای این افراد مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متوسط پرداختی ماهیانه از بابت بیمه بیکاری نیز در این استان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است که در پرداخت این مبالغ نیز در موعد مقرر اقدامات قانونی انجام می شود.

شیرزاد متوسط پرداختی ماهانه از بابت تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این پرداختی ها شامل کمک هزینه ازدواج، پروتز، غرامت دستمزد و... است.

وی به بیمه شدگان خاص تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از هشت گروه شغلی و حرف مشمول بیمه خاص هستند که ماهانه با پرداخت مبالغ تعیین شده از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

شیرزاد مجموع بیمه شدگان خاص تأمین اجتماعی را به عنوان نفرات اصلی ۸۰ هزار و ۷۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع این بیمه شدگان با تبعه خاص ۱۳۸ هزار و ۹۵ نفر هستند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از این تعداد بیشترین بیمه شدگان مربوط به بافندگان فرش و قالی بوده و کمترین بیمه شده نیز مربوط به زنبورداران هستند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی اردبیل از پوشش بیمه ای کارفرمایان صنفی به تعداد دو هزار نفر، خادمان مسجد ۸۳۸ نفر، رانندگان ۱۸ هزار و ۴۸۲ نفر و بیمه شدگان اختیاری را هشت هزار و ۹۲۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد ۱۶ هزار و ۳۸۲ نفر در استان اردبیل از بیمه کارگران ساختمانی با مزایای تعریف شده بهره مند هستند.

کد خبر: ۲۶۸٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha