۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
محدودیت انرژی و مواد اولیه چالش فرا روی چوب و کاغذ مازندران است
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

محدودیت انرژی و مواد اولیه چالش فرا روی چوب و کاغذ مازندران است

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران محدودیت انرژی و تامین مواد اولیه را مشکل فرا روی رسیدن به برنامه تولیدات این واحد اعلام کرد.

امید نیک نژاد در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۲۰ هزار تن با ظرفیت عملیاتی تولید کاغذ در کارخانه فاصله داریم، محدودیت انرژی و تامین مواد اولیه را مانع مهم فرا روی تولید ذکر کرد و گفت: طی دو تابستان گذشته مصرف برق این واحد ۱۹ مگاوات از مجموع ۲۹ مگاوات بود و عملا یک خط از تولید خارج شده بود.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه و ممنوعیت بهره برداری از جنگل در قالب طرح تنفس گفت: حذف مواد اولیه مورد نیاز کارخانه سبب شده تا کارخانه از مسیر تعیین شده دور شود و اکنون نتواند یک کیلوگرم چوب را از جنگل شمال برداشت کند.

وی به طلب این کارخانه از سازمان جنگل ها اشاره و اضافه کرد: برای رسیدن به ظرفیت اسمی ۷۰ هزار تن نیازمند رفع موانع هستیم این درحالیست که ما در حد توان خود تلاش می کنیم نیاز کشور را به کاغذ رفع کنیم.

نیک نژاد میزان تولید کارخانه را در سال قبل ۱۱۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: از این میزان ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن کاغذ تحریر بوده است و علاوه براین ۲۷ هزار تن و ۸۰۰ کاغذ به آموزش و پرورش برای تامین کاغذ درسی تحویل دادیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اظهار این که سالانه به ۲۰۰ هزار تن چوب نیاز داریم، گفت: این در حالیست که امسال فقط ۱۵ هزار تن چوب وارد شده است و سازمان جنگل ها باید بدهی خود را به این واحد پرداخت کند.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha