۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار
در مذاکره با وزیر امور خارجه هند مطرح شد؛

توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار

امروز (دوشنبه) در مذاکره بین وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر امور خارجه هند، توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار انجام شد.

به گزارش بازار، امروز (دوشنبه) در دیدار و مذاکره مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند ضمن مذاکره درباره اقدامات گذشته برای توسعه بندر چابهار، درباره توسعه این بندر توافق نهایی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک حمل ونقل برای گسترش همکاری ها بین دو طرف، بیان داشت: تشکیل این کمیته کاری موجب فعال شدن ظرفیت های ترانزیت و استفاده از کریدور شمال-جنوب خواهد شد.

در این دیدار سوبرامانیام جایشنکار، وزیر امور خارجه هند بر آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری های جدید در حوزه های حمل ونقل و ترانزیت در ایران تأکید کرد و از مهرداد بذرپاش برای سفر به هند دعوت کرد.

یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دولت در بندر چابهار، توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی و تأمین تجهیزات راهبردی برای ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری است.

اکنون احداث زیرساخت‌های فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار به اتمام رسیده و تجهیزات بندری آن در حال تکمیل است.

پنجم دی امسال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از زیرساخت‌ها، تجهیزات بندری و دریایی و پروژه‌های لجستیکی بندر چابهار، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در بندر چابهار را صادر کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha