۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای تحقق رشد ۸ درصدی ضروری است
عضو هیات رئیسه مجلس:

سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای تحقق رشد ۸ درصدی ضروری است

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: در برنامه هفتم توسعه بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت با اولویت توسعه میدان‌های مشترک تأکید شده است.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی امروز (یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سهم اقتصاد در اختیار دولت است، اظهار کرد: اگر دولت حرکت کند، سایر بخش‌ها نیز حرکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در برنامه هفتم به رشد ۸ درصدی برسیم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که باید به آن توجه شود، صنعت نفت است، افزود: در مجلس باید قوانینی که تولید ساخت داخل را تسهیل می‌کند به تصویب برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های مختلف وجود داشت، اما قانونی نبود، گفت: سال ۱۴۰۰ در مجلس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد که هم حمایتی و هم بازدارنده بود.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ ساخت داخل ۵ میلیون دلار بود و امروز این رقم به ۵۰ میلیون دلار رسیده است، تصریح کرد: اکنون فهرست شرکت‌های داخلی از واردکنندگان پیشی گرفته است تا اقتصاد مقاومتی به‌معنای واقعی عملیاتی شود.

یوسفی تأکید کرد: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد باید در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنیم. در برنامه هفتم توسعه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت با اولویت توسعه میدان‌های مشترک مورد تأکید قرار دارد. این به‌معنای ایجاد اشتغال و بازار برای تولیدکنندگان صنعت نفت است.

شایان یادآوری است که چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از امروز (یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه) تا روز چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) در اهواز دایر است، در این نمایشگاه تازه‌ترین دستاوردهای ساخت داخل در حوزه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت معرفی خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، وزارت نفت رتبه نخست را در میان دستگاه‌های اجرایی برای ساخت بار اول دارد، همچنین میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران بیشتر اهتمام را برای ساخت بار اول به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، اکنون مجموعه صنعت نفت برای ساخت تجهیزات مورد نیاز خود با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کند که در این زمینه نیز وزارت نفت پیشتاز است.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha